شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بولتون: استقرار نظامی‌های روسی در ونزوئلا تهدیدی برای صلح جهانی است

 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، استقرار نیروهای نظامی روسیه در ونزوئلا را تهدید مستقیمی برای صلح جهانی و امنیت در منطقه توصیف کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه نهم فروردین به خبرگزاری رویترز گفت این اقدامات تحریک‌آمیز است و ایالات متحده از منافع خودش و متحدانش در نیم‌کره غربی دفاع خواهد کرد.

روز پنجشنبه گذشته نیز دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، در جریان دیدار با فابیانا روزالس، همسر خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا در کاخ سفید تاکید کرد که روسیه باید نیروهای نظامی‌اش را از ونزوئلا خارج کند. او بار دیگر تهدید کرد که «تمامی گزینه» محتمل است.

شنبه این هفته، سوم فروردین، نزدیک به ۱۰۰ تن از نیروی ویژه روسیه و نیز جمعی از کارکنان متخصص امنیت سایبری روسیه با دو فروند هواپیمای نظامی وارد کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، شدند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در پایگاه خبری اسپانیایی‌زبان خود اعلام کرد هواپیماهای نظامی روسیه «حامل تجهیزات و نیرو برای انجام قراردادهای فنی نظامی» هستند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین در صحبت‌های روز جمعه‌اش گفت رییس جمهوری آمریکا در حال بررسی گزینه تحریم شرکت‌های خارجی است که با ونزوئلا همکاری می‌‌کنند و به گفته او «منابع مالی» نیکلاس مادورو، رییس جمهور کنونی ونزوئلا، را تامین می‌کنند.

ونزوئلا ۹۰ درصد درآمد حاصل از صادرات خود را از محل فروش نفت به دست می‌آورد. آمریکا از ماه ژانویه، به منظور تشدید فشارهای اقتصادی بر دولت مادورو، شرکت ملی نفت ونزوئلا را تحریم کرده است. این کشور از بنیان‌گذارن اوپک به شمار می‌رود و بیش‌ترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More