شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بوریس جانسون: زنجیره تامین مواد غذایی در بریتانیا علی‌رغم بسته شدن مرزها، فعال است

در پی بسته شدن مرزهای بسیاری از کشورها به روی بریتانیا به دلیل مشاهده گونه‌ جدید ویروس کرونا در این کشور، بوریس جانسون گفت: «زنجیره تامین مواد غذایی در بریتانیا با وجود بسته شدن مرزها، فعال، قدرتمند و مستحکم است و مشکلی ایجاد نخواهد شد.»

نخست وزیر  بریتانیا در خصوص این نگرانی‌ها افزود: «نگرانی کشورهای دیگر درباره ویروس تازه کرونا را درک می‌کند، اما خطر گسترش ویروس از طریق رانندگان کامیون که در داخل کابین خود قرار دارند بسیار کم است.»

جانسون، همچنین اطمینان داد که زنجیره تامین مواد غذایی در بریتانیا علی‌رغم بسته شدن مرزها ، قدرتمند و مستحکم است و مشکلی ایجاد نخواهد شد. او خطاب به کشورهای دیگر گفت که دولت بریتانیا «به محض اطلاع» در مورد گونه جدید ویروس کرونا به سرعت وارد عمل شده است.

نخست وزیر بریتانیا در پاسخ به این پرسش که با توجه به گونه جدید ویروس کرونا که با سرعت گسترش می‌یابد آیا واکسن به صورت گسترده‌تر و به گروه‌های سنی بیشتر تزریق خواهد شد. گفت: «کار درست و معقول این است که به همان برنامه واکسیناسیون افرادی که آسیب‌پذیرتر هستند، پایبند باشیم.»

به دلیل مشاهده گونه جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا تاکنون بیش از ۴۰ کشور به دلیل ترس از شیوع ویروس جدید کرونا مرزهای خود را با انگلیس بسته‌اند. اسپانیا، هند، هنگ کنگ و پاکستان آخرین کشورهایی هستند که دست به این اقدام زده‌اند. در این میان، بسته شدن مرز فرانسه با بریتانیا، موجب نگرانی از تامین مایحتاج اولیه در این کشور شده است.

از سوی دیگر بنابر گزارش‌ها،  خرده‌فروشان به دلیل ترس از کمبود مواد غذایی به دلیل بسته شدن مرز فرانسه ، فروش خود را کاهش داده‌اند. با اینهمه بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که او و امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه با هم گفت‌وگو کرده‌اند و امیدوارند که در «چند ساعت آینده» مرزها باز شوند.

نخست وزیر بریتانیا در بخش دیگری از سخنانش درباره مذاکرات برگزیت گفت: «وضعیت تغییری نکرده و مشکلات وجود دارد.»

او اضافه کرد: «این یک نکته اساسی است که همه بدانند بریتانیا باید بتواند قوانین خود را به طور کامل کنترل کند و همچنین ما باید توانایی اداره شیلات خود را داشته باشید.»

در همین حال، آفریقای جنوبی نیز اعلام کرد گونه مسری‌تری از ویروس کرونا در ۹۰ درصد موارد جدید ابتلا در این کشور دیده شده که به گونه مشاهده‌شده در بریتانیا شباهت دارد. 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More