شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: گفتگو با دیکتاتور کره شمالی بی‌فایده است

 

اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (Foundation for Defense of Democracies) در آمریکا، امروز شنبه ۱۰ تیرماه در سرمقاله‌ای پیرامون تهدیدات رژیم کره شمالی نسبت به صلح جهانی می‌نویسد «گفت‌وگو با این کشور که توسط یک رژیم دیکتاتوری استالینیستی اداره می‌شود بی‌فایده است.»

در این مقاله آمده است: «مرگ دانشجوی آمریکایی اوتو وارمبیر (Otto Warmbier) در ماه گذشته پس از بازگردانده شدن به آمریکا از کره شمالی، هیچ چیزی کمتر از یک قتل ناجوانمردانه و زبونانه به‌دست رژیم دیکتاتوری استالینیستی کره شمالی نبود.

این جنایت باید یادآور این نکته باشد که ما با رژیمی طرف هستیم که هیچ ارزشی برای جان انسان قایل نیست و از آمریکا و مردم آن نفرت دارد. گفت وگو با یک چنین رژیمی بی‌فایده است.

نباید فراموش کنیم که هنوز دو شهروند دیگر آمریکایی در سیاهچال‌های این رژیم در اسارت به‌سر می‌برند. ولی یکی از سیاستمدارانی که خواهان گفت‌وگو با کره شمالی می‌باشد پیشنهاد کرده است در صورت آزادی این دو شهروند، آمریکا می‌تواند به صورت مشروط با پیونگ یانگ (Pyongyang) وارد مذاکره شود. حتی یک سیاستمدار دیگر گفته است آمریکا باید به کره شمالی کمک کند تا به عنوان 'ببر اقتصادی جدید آسیا' در بیاید.»

مقاله می‌افزاید: «به نظر می‌رسد برخی از سیاستمداران ارشد آمریکایی دچار این توهّم شده‌اند که علیرغم تبلیغات دشمنانه کره شمالی علیه ما هنوز امیدی به مذاکره با آنها برای حل بحران کنونی در مورد آزمایشات موشکی آنها وجود دارد.

آنها فراموش می‌کنند که رژیم کیم جونگ‌اون (Kim Jong-Un) به گفته سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل، شکنجه‌گر مردم کره شمالی است. آدمکشان رژیم او حتی به زور زنانی را که بدون اجازه حکومت حامله شده‌اند سقط جنین می‌کنند. شکنجه‌گران او به گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل مخالفان را در داخل تانک آب خفه می‌کنند، از گرسنگی می‌کشند و با ریختن فلفل تند در بینی آنها مغزشان را از کار می‌اندازند.

کره شمالی یک شبه به یک رژیم دموکراتیک و معقول که صلح جهانی را تهدید نکند تبدیل نمی‌شود که ما بتوانیم با آن وارد مذاکره بشویم. تنها راه مجبور ساختن آنها به مذاکره، فشار هرچه بیشتر اقتصادی و سیاسی بر دیکتاتور حاکم بر این کشور و هرگونه تحریم‌های کمرشکن بر علیه آن ولی دوری از ورود به یک جنگ با آن است».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More