شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بمباران نوار غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی

 

حملات هوایی اسرائیل به دست‌کم سه منطقه در نوار غزه، خساراتی برجای گذاشت، اما به گزارش مقامات فلسطینی این بمباران‌ها، تلفاتی در پی نداشته است.

شبکه‌ی خبری الجزیره، امروز، سه‌شنبه ششم تیرماه اعلام کرد گه جنگنده‌های ارتش اسرائیل در طول شب گذشته، هدف‌هایی را در نوارغزه بمباران کرده‌اند.

این بمباران‌ها پس از شلیک یک موشک از خاک این منطقه‌ی فلسطینی تحت محاصره صورت گرفته است.   

بنا به گفته منابع امنیتی فلسطینی و شاهدان عینی، اسرائیل دست‌کم سه نقطه را در نوار غزه هدف حملات هوایی خود قرار داده است. این نقاط شامل پایگاه‌های حماس در نزدیکی شهر غزه و شهر جنوبی رفح و همچنین، یک منطقه‌ی خالی از سکنه در مرکز نوار غزه بوده است.

وزارت داخله‌ی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات هوایی خساراتی برجای گذاشته، اما در این مورد توضیح دقیقی نداده است.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که هیچ تلفاتی در نتیجه‌ی این حمله گزارش نشده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که این حملات در پاسخ به «موشک‌پرانی» ازسوی غزه انجام شده است.

ادعا شده بود که پرتاب موشک به‌سمت اسرائیل، ازسوی یک گروه سلفی ناشناخته انجام شده؛ اما سخنگوی ارتش اسرائیل به این نکته اشاره کرده است که حماس مسؤول هرگونه موشک‌پرانی به‌سوی اسرائیل ازسوی غزه است؛ چون این منطقه تحت کنترل آن گروه است.  

فاضی برهوم، سخنگوی حماس،در بیانیه‌ای اسرائیل را به جعل ادعاهای موشک‌پرانی ازسوی غزه متهم کرده است. به گفته‌ی او، این کار به‌منظور توجیه انجام حملات به غزه انجام می‌شود و این یک بازی «خطرناک و ناپیدا»ست که اسرائیل درپیش گرفته است.

رهبران حماس پیش از این، در ماه جاری اعلام کردند که مایل به تشدید تنش‌‌ها نیستند؛ هرچند قطعی برق که با درخواست محمود عباس، رئیس‌‌جمهوری فلسطین و ازسوی اسرائیل انجام شده است، می‌تواند محرک دور جدیدی از خشونت‌ها شود.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل نیز روز دوشنبه، ۵ تیر ماه در مقابل اعلام کرد که اسرائیل «هیچ‌گونه تمایلی به آغاز عملیات نظامی» علیه غزه ندارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More