شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برنامه بریتانیا برای تولید قرص‌هایی با هدف درمان خانگی کرونا

دولت بریتانیا طرحی را راه اندازی کرده که بر اساس آن قرار است تیمی از دانشمندان و شرکت‌های دارویی و دولتمردان برای تولید قرص‌های ضد ویروس کرونا و عرضه آن به بازار تا پاییز امسال تلاش کنند. هدف از تولید این قرص، درمان بیماری در نطفه و جلوگیری از مراجعه و بستری شدن در بیمارستان‌ها عنوان شده است. به گفته دانشمندان، قرص‌های ضد ویروس همان‌گونه عمل می‌کنند که قرص‌های ضد باکتری و به جای از بین بردن علائم بیماری با خود بیماری مقابله می‌کنند.

به لطف طرح جدیدی که دولت بریتانیا راه اندازی کرده، شاید از پاییز امسال قرص‌هایی به بازار بریتانیا عرضه شود که با آن بتوان با ویروس کرونا بدون بستری شدن در بیمارستان مقابله کرد.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا گفت بریتانیا باید یاد بگیرد با این بیماری مانند بیماری‌های دیگر همزیستی کند. او گفت قرار است تیمی از دانشمندان و پژوهشگران برای دستیابی به راه‌هایی تلاش کنند که امکان مداوای بیماران را در خانه و بدون نیاز به رفتن به بیمارستان فراهم می‌کند.

تا پاییز امسال واکسن در اختیار همه بزرگسالان در بریتانیا قرار خواهد گرفت و تا آن زمان شاید همه نوجوانان نیز واکسینه شده باشند اما کارشناسان می‌گویند واکسن به تنهایی برای محافظت کامل در مقابل بیماری کافی نیست.

برخی افراد شاید نتوانند واکسینه شوند و برخی دیگر با واکسن مصونیت کامل پیدا نمی‌کنند، به ویژه اگر واکسن‌ها در مقابل گونه‌های جهش یافته کارآیی کمتری نشان داده باشند.

دانشمندان معتقدند ویروس کرونا آمده است که بماند و به طور حتم باعث بیماری و مرگ و میر در میان افراد خواهد شد. درست مانند بیماری آنفلوانزا در شرایط عادی.

اما دانشمندان امیدوارند که تولید قرص برای درمان کووید-۱۹ در خانه به افراد کمک کند که بیماری را قبل از پیشروی درمان کند و تعداد بیمارانی را که نیاز به بستری شدن پیدا می‌کنند کاهش دهد.

سر پاتریک والانس مشاور ارشد علمی بریتانیا می‌گوید قرص‌های ضد ویروس یکی از راه‌های اصلی برای مقابله با ویروس کرونا هستند. به گفته او، این قرص‌ها می‌توانند از کسانی که نمی‌توانند واکسینه شوند و یا با واکسینه شدن مصونیت پیدا نمی‌کنند محافظت کنند. علاوه بر آن این قرص‌ها می‌توانند یک لایه محافظتی دیگر برای افراد در مقابل گونه‌های جهش یافته ایجاد کنند.

داروهای ضد ویروس به گونه‌ای عمل می‌کنند که به جای از بین بردن علائم بیماری با ویروس تداخل پیدا می‌کنند و از تولید مثل آن جلوگیری می‌کنند. درست مانند همان شیوه‌ای که آنتی بیوتیک‌ها در مقابل باکتری‌ها عمل می‌کنند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More