شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برایان هوک: تحریم‌ها قطع تأمین مالی حماس و حزب‌الله را ممکن می‌کند

 

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در مسائل مربوط به ایران و رییس گروه «اقدام برای ایران» در وزارت خارجه آمریکا، در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت که تحریم‌های جدید علیه ایران، پی‌گیری مسأله حمایت ایران از گروه‌هایی مثل حماس و حزب‌الله و توسعه توان موشکی آن کشور را برای واشنگتن امکان‌پذیر خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت وزارت خارجه اسرائیل، هوک که  به‌منظور گفت‌وگو درمورد «چگونگی مقابله با ایران» به اسرائیل سفر کرده است، روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه، در این دیدار گفت: «اکنون با اعمال مجدد تحریم‌هایمان [بر ایران] در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که واقعا می‌توانیم تمام جریان‌های درآمدی را که ایران برای تأمین مالی حماس و حزب‌الله، تکثیر موشک‌هایش و هرگونه تهدیدی برای صلح و امنیت به‌کار می‌گیرد، پی‌گیری و متوقف کنیم.» او در ادامه صحبتش، اسرائیل را در مسیر تلاش برای این اقدام، «شریکی متعهد و فوق‌العاده» خواند و از حمایت‌های اسرائیل در این موضوع، تشکر کرد.

نتانیاهو نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از تحریم‌های قدرتمند رییس جمهوری آمریکا و دولتش بر ایران، آن را مهم‌ترین اقدام علیه ایران دانست. اودر سخنان خود، ایران را «تهاجمی‌ترین قدرت در منطقه» خواند که «باید عقب رانده شود» و افزود: «فکر می‌کنم که [اعمال] تحریم‌ها یک گام بسیار مهم آمریکا برای برقراری صلح در منطقه ما و در جهان است.»  

دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری از برجام خارج شد و اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها بر ایران را در دو مرحله از سرخواهد گرفت. دور اول تحریم‌های آمریکا از  پانزدهم مردادماه بازگردانده شد.

روز ۲۵ مردادماه اعلام  شد که در وزارت خارجه آمریکا، گروهی با عنوان «اقدام برای ایران» به ریاست برایان هوک تشکیل شده است؛ گروهی که به گفته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، با هدف «تغییر رفتار رژیم ایران» راه‌اندازی شده و متعهد است که تلاش‌های جهانی در زمینه‌ اقدام علیه ایران را هماهنگ کند.

آغاز اعمال دور دوم تحریم‌ها نیز روز دوشنبه ۱۴ آبان‌ماه در نشستی خبری با حضور مایک پمپئو و استیو منوچین، وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا، اعلام شد. پمپئو در آن نشست گفت: «هدف ما متقاعد کردن ایران برای ترک مسیر انقلابی است.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز ۲۲ آبان‌ماه گفت که واشنگتن آن‌قدر ایران را تحت فشار قرار خواهد داد تا «رُس‌‌اش کشیده شود».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More