شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بخش‌هایی از دولت در آمریکا تعطیل شد

با عدم توافق بر سر بودجه درخواستی دونالد ترامپ در سنا، از نیمه‌شب جمعه به وقت واشنگتن، بخشی‌هایی از دولت فدرال در آمریکا تعطیل شد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری و برخی دیگر از مقامات کاخ سفید در تلاش بودند تا در آخرین ساعت‌های جمعه‌شب، به وقت محلی در واشنگتن، به توافقی بر سر بودجه درخواستی دولت به منظور ساخت دیوار در مرز مکزیک برسند که این توافق در نهایت به دست نیامد. برآورد شده است که ۸۰۰ هزار تن از کارمندان دولت فدرال در بخش‌های مختلف تحت تاثیر قرار گیرند.

ترامپ برای ساخت این دیوار در مرز مکزیک، درخواست پنج میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار اعتبار کرده است که با مخالفت شدید نمایندگان حزب دموکرات‌ در مجلس سنا روبه‌رو است.

مجلس سنا ۵۱ نماینده جمهوری‌خواه و ۴۹ دموکرات دارد. هرچند جمهوری‌خواهان اکثریتی شکننده در این مجلس دارند؛ اما برابر قوانین داخلی، ترامپ برای تصویب بودجه و پیشبرد برنامه‌اش به ۶۰ رای نیاز دارد.

ترامپ پیش‌تر تهدید کرده بود که اگر با بودجه درخواستی‌اش برای ساخت دیوار  در مرز مکزیک موافقت نشود؛ دولت فدرال در آمریکا تعطیل خواهد شد و این تعطیلی ممکن است که طولانی شود.

ترامپ صبح روز جمعه سناتورهای جمهوری‌خواه را به کاخ سفید دعوت کرده بود تا پیش از آغاز رای‌گیری، درباره اهمیت تصویب بودجه پیشنهادی خود صحبت شود.

قرار است که ظهر شنبه، بار دیگر نمایندگان مجلس سنا جلسه داشتند؛ اما تا آن هنگام به ناچار بخش‌هایی از دولت در آمریکا بر سر ساختن دیوار مرزی و جلوگیری از ورود مهاجران تعطیل می‌شود.

بر اساس آخرین برآوردها، دست‌کم ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کنند که در حال حاضر در حدود ۳/۳ درصد از کل جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. اغلب این مهاجران از مرز جنوبی با مکزیک و از کشورهای آمریکای مرکزی وارد ایالات متحده شده‌اند.

کالیفرنیا، تگزاس، فلوریدا به ترتیب سه ایالتی هستند که بیشترین شمار مهاجران غیرقانونی در آن‌ها زندگی می‌کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More