شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بحرین ۱۱۶ نفر را به اتهام «ارتباط با سپاه پاسداران ایران» دستگیر کرد

 

وزارت کشور بحرین از شناسایی و دستگیری ۱۱۶ نفر «مرتبط با سپاه پاسداران ایران» خبر داده است.   

به گزارش خبرگزاری دولتی «بنا»، وزارت کشور بحرین روز شنبه ۱۲ اسفند، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «بزرگترین هسته تروریستی مرتبط با سپاه پاسداران ایران را شناسایی و اعضای آن را دستگیر کرده است».  

مقامات امنیتی بحرین افزودند که ۴۸ نفر از این افراد در پادگان‌های وابسته به سپاه پاسداران در ایران، عراق و یمن، آموزش نظامی دیده‌اند.

طبق بیانیه وزارت کشور بحرین، «افراد این گروه، خود را برای عملیات تروریستی، از جمله هدف قرار دادن فرماندهان نیروهای امنیتی، خودروهای گشت نظامی و تأسیسات نفتی و نهادهای مهم بحرین، آماده می‌کردند».

وزارت کشور بحرین در ادامه بیانیه خود، سپاه پاسداران ایران، و «شاخه‌های  خارجی» آن از جمله عصائب اهل الحق عراق و حزب‌الله لبنان را به پشتیبانی مالی و نظامی از افراد دستگیر شده متهم کرد.

به گفته مقامات امنیتی بحرین، در جریان عملیات دستگیری این گروه، مقادیری تسلیحات «ایرانی» کشف و ضبط شده است.

دولت منامه ایران را به حمایت از گرو‌های شبه‌نظامی شیعه جهت «بی‌ثبات کردن» بحرین متهم می‌کند. تهران همواره این اتهامات را رد کرده است.

بحرین در سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱)  شاهد اعتراضات خیابانی شمار زیادی از شیعیان این کشور علیه خاندان سنی‌مذهب آل خلیفه بود. پلیس بحرین این اعتراضات را «غیرقانونی» خوانده و آن را سرکوب کرد.

پس از سرکوب اعتراضات مذکور، نیروهای امنیتی بحرین گزارش‌های متعددی درباره عملیات گروه‌های شبه‌نظامی «وابسته به ایران» و کشف انبارهای تسلیحات و مهمات در این کشور منتشر کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More