شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

با گسترش پرشتاب ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرد

در پی شیوع ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی روز پنج‌شنبه دهم بهمن ماه در پی برگزاری نشست  کمیته وضعیت اضطراری این سازمان برای بررسی گسترش این ویروس، با اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی، گسترش روز افزون این ویروس را نگران کننده عنوان کرد.

سازمان بهداشت جهانی همزمان خواستار کمک فوری به کشورها به ویژه کشورهاییکه از سیستم بهداشتی ضعیف برخوردارند برای مقابله با شیوع این ویروس شد.

تئودور آدهانوم، رییس سازمان بهداشت جهانی، با تاکید براینکه دلیل اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی در مورد ویروس کرونا، فقط آن چیزی نیست که در چین اتفاق افتاده است، به شیوع ویروس کرونا در دیگر کشورها اشاره کرد و گفت دلیل اصلی اعلام وضعیت اضطراری چیزی است که در دیگر کشورها در حال اتفاق افتادن است.

رییس سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که نگرانی من از این است که ویروس کرونا می‌تواند در کشورهایی که سیستم بهداشتی ضعیفی دارند، به سرعت گسترش یابد.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر اعلام کرده بود که روز پنج‌شنبه  کمیته وضعیت اضطراری این سازمان برای سومین بار طی یک هفته، درباره شیوع ویروس کرونا جلسه‌ برگزار می‌کند.

در اطلاعیه این سازمان تاکید شده بود که در جلسه روز پنج‌شنبه دهم بهمن، این موضوع بررسی خواهد شد که آیا با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا در جهان، اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ضروری است یا نه و اکنون در پایان این نشست سازمان بهداشت جهانی اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی کرده است.

شیوع ویروس کرونا در چین تاکنون دست‌کم جان ۱۷۰ تن را گرفته است و بیش از هشت هزار تن به آن مبتلا شده اند. این درحالی است که از هفته گذشته تاکنون موارد ابتلا به کرونا در کشورهای مختلف دنیا مشاهده شده است.

موارد ابتلا به ویروس کرونا تاکنون علاوه بر چین در کشورهای آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، آلمان، فنلاند، نپال، هند، استرالیا، کره جنوبی، تایوان، فیلپین، هنگ‌کنگ، ماکائو، سنگاپور، ویتنام، تایلند، کامبوج، مالزی، سریلانکا و  امارات متحده عربی تایید شده است.

در میان ایرانیان مقیم چین به گفته سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین تاکنون موردی از ابتلا به این ویروس مشاهده نشده است. این سفارت روز پنج‌شنبه در اطلاعیه‌ای تاکید کرد تاکنون هیچ یک از ایرانی‌های مقیم چین به‌ ویروس کرونا  آلوده نشده‌اند. بر اساس این اطلاعیه در حال حاضر ۸۰ ایرانی در شهر ووهان چین، کانون شیوع کرونا، حضور دارند.

همزمان گزارش‌هایی از ابتلای شش تن در شهرهای تبریز، قم، و تهران به کرونا منتشر شده است اما مقام‌های وزارت بهداشت تاکید دارند که این موارد «مشکوک به کرونا» هستند. از جمله این موارد، دو زن توریست چینی هستند که سه روز پیش از جمهوری آذربایجان وارد ایران شدند و پس از یک شب اقامت در هتل، به بیمارستان امام رضا و سپس به بیمارستان سینای تبریز منتقل شده‌اند.

 

- این خبر تکمیل می‌شود

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More