شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازداشت یک‌نفر به‌اتهام حمله با چاقو به نوجوان ۱۴‌ساله شیعه هنگام ورود به حسینیه در بیرمنگام

 

پلیس بریتانیا ضمن اعلام وخامت حال نوجوان ۱۴ساله‌ای که در حمله‌ای با چندین ضربه‌ی چاقو در شهر بیرمنگام بریتانیا مجروح شده بود، از دستگیری مردی در ارتباط با این حمله خبر داد.  

پلیس وست‌میدلند ، در بیانیه‌ای که روز شنبه هشتم مهرماه، در وب‌سایت رسمی خود منتشر شد، اعلام کرد که مرد ۲۹ ساله‌ای را در ارتباط با حادثه‌ مجروح شدن یک نوجوان به ضرب چاقو، در منطقه‌ی «اسمال هیث» (Small Heath) در جنوب شرقی شهر بیرمنگام، دستگیر کرده‌اند و او در حال حاضر، در بازداشت به‌سر می‌برد.  

حدود ساعت یک بامداد جمعه، یک پسر ۱۴ساله‌ شیعه‌ به‌نام «سیدحسن»، پس‌از پیاده‌شدن از ماشین پدرش، برای شرکت در یک مراسم مذهبی برای جوانان، بیرون از مسجد-حسینیه‌ی «اداره‌ معارف اسلام» در بیرمنگام، مورد حمله قرار گرفت و با چندین ضربه‌ی چاقو مجروح شد.

مسجد «اداره‌ معارف اسلام» در ساعات اولیه‌ی بامداد جمعه، میزبان مراسمی برای حدود ۲۰۰ نوجوان بوده است.

به گزارش روزنامه‌ بریتانیایی تلگراف، شاهدان عینی گفته‌اند که ضارب با چندین ضربه‌ی چاقو به سر و گردن این پسربچه‌ مدرسه‌ای، او را جلوی چشم برادرش، زخمی کرده است. برادر سیدحسن که شاهد ماجرا بوده است، فریاد زده و پدر را که مشغول پارک‌کردن ماشین در همان اطراف بود، برای کمک فراخوانده است.

ضارب پس‌از حمله پا به فرار گذاشته و سپس با ماشین از محل حادثه دور شده است. شاهدان عینی گفته‌اند که او آشکارا یکی از افراد مشکوکی بوده است که قصد ورود به مسجد را داشته، اما نگهبانان مسجد از ورود او جلوگیری کرده‌اند.  

سیدحسن ظرف مدت کوتاهی پس‌از حمله، به بیمارستان منتقل شده است، اما براساس اعلام مقامات بیمارستان، تعدادی از ضربات چاقو، به نزدیکی سیاهرگ‌های اصلی گردنش وارد شده و او همچنان در شرایطی وخیم و بحرانی به‌سر می‌برد.

یکی از مقامات تیم تحقیقاتی پلیس درمورد این حادثه گفت: «تحقیقات ما به‌سرعت درحال پیشرفت است، اما هنوز در مراحل اولیه‌ هستیم . البته این حمله تروریستی به‌نظر نمی‌رسد. انگیزه‌ی حمله هنوز مشخص نیست و ممکن است پای محرک‌های مذهبی یا نژادی در میان باشد».   

او افزود: «این، حادثه‌ غم‌انگیزی بود که یک پسر جوان را در حال جنگیدن با مرگ، بر روی تخت بیمارستان برجای گذاشته است. ما با تعدادی از شاهدان عینی گفت‌وگو کرده‌ایم، اما از دیگر افراد مطلعی که این حادثه را به‌چشم دیده‌اند، خواهشمندیم که اگر هرگونه اطلاعاتی در این رابطه دارند، با تیم تحقیقات درمیان بگذارند».   

بیش‌از ۳ میلیون مسلمان در بریتانیا زندگی می‌کنند که بیشترین تعداد آن‌ها در شهر بیرمنگام ساکن‌اند و درصد بالایی از جمعیت آن شهر را تشکیل می‌دهند.

سه‌شنبه چهارم مهرماه نیز یک پزشک مسلمان در شهر منچستر مورد حمله‌ی نژادپرستانه قرار گرفت.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More