شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بارزانی: ادامه منع پروازها، مجازات علیه کردهاست

 

نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، روز پنج‌شنبه ۶دی‌ماه، ضمن انتقاد از دولت بغداد، گفت: ادامه منع پروازهای بین‌المللی، از دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه، «مجازات جمعی برای کردهای عراق» است.   

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، بارزانی در عین حال گفته که اقلیم کردستان عراق، پیام‌های مثبتی از دولت فدرال جهت آغاز گفت‌وگو برای حل اختلافات میان بغداد و اربیل، دریافت کرده است.  

ساعاتی پیش از اظهارات بارزانی، تالار فائق صالح، مدیر فرودگاه اربیل، اعلام کرد که دولت عراق، منع پروازهای بین‌المللی از دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه را دو ماه دیگر تمدید کرد.  

خانم صالح به خبرنگاران گفت: «وزارت حمل‌ونقل یک ایمیل به دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه فرستاد و در آن گفته که منع پروازهای بین‌المللی در این دو فرودگاه، تا ۲۸ فوریه ادامه می‌یابد.»

او گفته که پروازهای داخلی در دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه، مانند قبل بلامانع است.

دولت عراق، در پی برگزاری همه‌پرسی «استقلال» در کرستان در ۲۵ سپتامبر، همه پروازهای هوایی بین‌المللی از دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه را از ۲۹ همان ماه، به حالت تعلیق درآورد.

نیروهای عراقی نیز، با پیشروی به سمت کرکوک، چاه‌های نفت در این استان را که تا پیش از همه‌پرسی در دست پیشمرگه‌ها بود، بازپس گرفتند.

منع پروازهای بین‌المللی در دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه، ضربه سختی به اقتصاد اقلیم کردستان وارد کرده است و این منطقه را با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More