شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایندیپندنت: ترامپ با کره شمالی قمار می‌کند

 

روزنامه ایندیپندنت روز جمعه 29 دی ماه در تحلیلی نوشت به‌نظر می‌رسد بحران برنامه هسته‌ای کره شمالی یکی از مهمترین موضوعاتی باشد که در یک سال نخست دولت دونالد ترامپ وی را به‌خود مشغول داشته است.

در این تحلیل آمده است: «در کنار بیانیه‌های ناروشن و طوفان‌های توئیتری که در یکسال گذشته از کاخ سفید بیرون آمده است، موضوع بحران کره شمالی یکی از مهمترین اموری بوده است که دولت ترامپ را در سیاست خارجی آن به‌خود مشغول داشته است.

ترامپ در هفته جاری در یک مصاحبه گفته بود ' آمریکا در حال یک بازی بسیار سخت پوکر با کره شمالی است که نمی‌خواهد دست خود را کاملاً رو کند'.

با این حال این بازی پوکر از یک‌سو با افزایش آزمایشات موشکی کره شمالی و تهدیدهای آمریکا برای یک واکنش نظامی از سوی دیگر، به مرحله پیچیده‌تر و خطرناک‌تری رسیده است.

اکنون کره شمالی و کره جنوبی پس از گفتگوهای هفته گذشته قبول کرده‌اند که در مراسم المپیک زمستانی ورزشکاران آنها در زیر یک پرچم متحد کره رژه بروند. آغاز این گفتگوها پس از یک وقفه دو ساله خود نشانی از آب شدن یخ‌های بی‌اعتمادی میان دو کشور است.

اما هفته گذشته دادن هشدار اشتباه در مورد یک حمله موشکی به هاوایی که به آشوب و وحشت عمومی مردم آن منجر شد نشان می‌دهد که چگونه همه‌چیز می‌تواند یکبار و به ناگهانی در صحنه عوض شود.

ترامپ هیچ قصد نادیده گرفتن و غفلت از تهدیدات اتمی کره شمالی را ندارد. همزمان کره شمالی هم در حال توسعه موشک‌های بالستیکی خود برای رسیدن به خاک آمریکا می‌باشد.

ترامپ به رویترز گفته است: «آنها هنوز به این توانایی دست نیافته‌اند، ولی به‌سوی آن می‌روند.» اما همین ترامپ با اینکه پیش از این اعلام کرده است که حاضر به نشستن و گفتگوی رودررو با رهبر کره شمالی است، در مصاحبه با رویترز اضافه کرده است: «مطمئن نیستم دیدار با او مشکل را حل بکند.»

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More