شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران محکوم به پرداخت ۶۳ میلیون دلار به امیر میرزایی حکمتی شد

 

دادگاهی در امریکا ایران را به پرداخت ۶۳ میلیون دلار به امیر میرزایی حکمتی که یک آمریکایی ایرانی الاصل است محکوم کرده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این حکم را «تلن هاول» قاضی دادگاه منطقه‌ای واشنگتن صادر کرده است .

این قاضی آمریکایی روز جمعه هفتم مهرماه ایران را به پرداخت 63 میلیون دلار غرامت به امیر میرزایی حکمتی برای چهار سال و نیم بازداشت در ایران، محکوم کرد.

امیر میرزایی حکمتی، از اعضای سابق نیروی دریایی ارتش آمریکا بوده است.

امیر میرزایی حکمتی که دارای تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی است بین سال‌های 2001 و 2005 به عنوان عضو نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده خدمت کرده بود. وی در تابستان سال 2011 هنگام سفر به ایران توسط مأموران وزارت اطلاعات ایران بازداشت شد.

حکمتی بعد از محاکمه در دادگاهی در ایران  به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا مجرم شناخته شده و به تحمل 10 سال محکوم شد. او سرانجام،  26 دی ماه سال 1394 آزاد شد.

 

در ژانویه سال گذشته، دولت باراک اوباما با پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار توانست آزادی  ۴ زندانی ایرانی- آمریکایی را به دست آورد.

در ژانویه ۲۰۱۶، جیسون رضائیان، سعید عابدینی، امیر میرزایی حکمتی و نصر‌الله خسروی آزاد شدند. قرار بود سیامک نمازی نیز به عنوان نفر پنجم در همان زمان از زندان اوین آزاد شود، ولی به دلایلی که هنوز هم مشخص نیست، در آخرین لحظه نام او از این فهرست خط خورد.

وکیل امیر حکمتی بعد از آزادی، با تسلیم دادخواست به دادگاهی در واشنگتن حکومت ایران را با اتهام بازداشت و حبس غیرموجه موکل خود تحت پیگرد قرار داده و خواستار دریافت خسارت از تهران شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More