شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران محکومیت شیخ‌زاده را «جنگ روانی» آمریکا خواند

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی ایران، حکم حبس احمد شیخ‌زاده، مشاور پیشین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را بخشی از «جنگ روانی» آمریکا علیه ایران خوانده است.

قاسمی روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، در یک نشست خبری، با اشاره به محکومیت احمد شیخ‌زاده ازسوی یک دادگاه فدرال آمریکا گفت: «اتهاماتی که در این زمینه مطرح شده، واهی و یک کار سیاسی است و در ادامه‌ی جنگ روانی علیه ایران و ایجاد فشار بر اتباع ایرانی است».

یک قاضی در آمریکا، روز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه، احمد شیخ‌زاده را به‌دلیل فرار مالیاتی و نیز نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، به سه ماه زندان محکوم کرد.  

شیخ‌زاده ضمن حضور در دادگاه و قبول اتهام فرار از مالیات، اتهامات مربوط به نقش‌‌داشتن در دور‌ زدن تحریم‌ها را رد کرده است. این درحالی‌‌ است که دادستان‌ها، مشاور پیشین نمایندگی ایران در سازمان ملل را به همکاری با مسؤولان جمهوری اسلامی برای ارتباط با یک دانشمند هسته‌ای آمریکایی متهم کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی ایران، در ادامه، با انتقاد از برخورد دولت ایالات متحده‌ی آمریکا با اتباع ایرانی، افزود: «این اقدامات آمریکا تأثیری ندارد و این کشور باید از اقدامات خود در این ارتباط دست بردارد و اقدام به آزاد کردن اتباع ایرانی در این کشور و متوقف‌کردن تحت تعقیب قرار دادن دیگر شهروندان ایرانی در دیگر کشورها کند».

احمد شیخ‌زاده که ۶۱ سال دارد و شهروند آمریکاست، حکم دادگاه را «بسیار ناعادلانه» توصیف کرده و گفته است که محکومیتش تلاشی ازسوی دولت آمریکا، با هدف وادار کردن او به جاسوسی برای این کشور است.

چندی پیش، یکی‌از مقامات قضایی ایران اعلام کرد که ۵۶ تبعه‌ی ایرانی در زندان‌های آمریکا محبوسند و اکثرشان به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به زندان افتاده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More