شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایران از برافراشته شدن پرچم سوریه در منبج استقبال کرد

 

پس از  ورود نیروهای ارتش سوریه به منطقه منبج در شمال شرق استان حلب، ایران در  واکنشی از ورود ارتش این کشور به منبج استقبال کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه «از برافراشته شدن پرچم ملی سوریه »در شهر منبج استقبال کرده و گفت، «جمهوری اسلامی ایران  برافراشته شدن پرچم ملی سوریه در شهر منبج را گامی مهم در تثبیت حاکمیت دولت قانونی سوریه بر سراسر خاک این کشور و قدمی تازه برای حل بحران در این کشور می‌داند .»

به گزارش روزنامه «القدس العربی» فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، روز جمعه ۷ دی ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور وارد شهر منبج شده و پرچم سوریه را بر فراز ساختمان‌های شهر برافراشته‌اند.

در بیانیه فرماندهی ارتش سوریه آمده است: «در  پاسخ به نداها و درخواست‌های مکرر مردم منطقه منبج، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح، ورود نیروهای ارتش به منبج و برافراشته شدن پرچم جمهوری عربی سوریه را اعلام می‌کند.»

ارتش سوریه در بیانیه خود افزود: «فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح، با بر اهمیت شمردن تلاش‌های هماهنگ میان تمامی فرزندان این سرزمین در حفظ حاکمیت ملی، مجددا بر ضرورت شکست تروریست‌ها و خارج کردن همه اشغالگران از خاک پاک سوریه تاکید می‌کند.»

فرماندهی کل نیروهای سوریه همچنین افزود: «نیروهای مسلح سوریه امنیت کامل برای تمام شهروندان سوری و دیگر افراد مقیم در منطقه منبج را تضمین می‌کند.»

ورود نیروهای ارتش سوریه به منبج یک روز پس آن صورت گرفت که نیروهای موسوم به «سوریه دموکراتیک» که اغلب آن‌ها کردهای سوریه تشکیل می‌دهند در بیانیه از دمشق خواسته بودند تا در برابر تهدیدهای جدید ترکیه از اهالی منبج حمایت کنند.

در همین حال رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در بریتانیا است با تایید این خبر گفته است: «ورود نیروهای ارتش رژیم اسد به منبج ممکن است در چارچوب توافق میان نیروهای سوریه دموکراتیک و ارتش اسد برای رویارویی با ترکیه صورت گرفته است.»

نیروهای سوریه دموکراتیک پیشتر اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از اشغال منبج به وسیله ترکیه حاضرند که با دمشق همکاری کنند و سپس مشکلات داخلی با رژیم بشار اسد را بدون آنچه که «دخالت دیگران» نامیدند، حل کنند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More