شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ایالت نیویورک اتهام تخلف مالیاتی ترامپ را بررسی می‌کند

 

در پی انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد تخلف مالیاتی هنگفت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، ایالت نیویورک تحقیقات در مورد خانواده ترامپ را آغاز کرده است.

اداره مالیات ایالت نیویورک روز چهارشنبه، یازدهم مهر اعلام کرد که به شدت در حال باز کردن راه‌های لازم برای انجام تحقیقات در مورد وضعیت مالی خانواده ترامپ است.

ترامپ که پیشتر هم به نیویورک تایمز حمله کرده بود، دیروز در توییتی نوشت: «نیویورک‌تایمز داغان کاری کرده که من تا به حال ندیده‌ام. آنها از مفهوم «ارزش زمانی پول» استفاده کرده‌اند تا یک خبر زننده تکراری، قدیمی و خسته‌کننده علیه من بنویسند. اگر همه را با هم جمع کنیم، به این معنی است که۹۷ درصد خبرهای آنها در مورد من بد هستند. هنوز نیویورک تایمز از اینکه من برنده انتخابات شدم، حالش بهتر نشده .»

روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود که برای انجام تحقیقاتشان، با کارکنان سابق ترامپ مصاحبه و بیش از صد هزار صفحه مدرک، از جمله بیش از ۲۰۰ فرم بازگشت مالیاتی پدر دونالد ترامپ و خود ترامپ  را بررسی کرده بودند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ فعالیت‌های مشکوک مالیاتی داشته و شواهدی بر تقلب قطعی نیز وجود دارد. این گزارش همچنین به امپراطوری تجاری ترامپ که مایه مباهات او در انتخابات بود اشاره کرده و می‌نویسد که ترامپ مبلغی معادل۴۱۳ میلیون دلار از پدرش دریافت کرده بود.

ترامپ در کمپین انتخاباتیش گفته بود که فردی باهوش و سختکوش است زیرا توانسته یک وام یک میلیون دلاری را به ثروتی ده میلیارد دلاری تبدیل کند.

وکیل ترامپ این گزارش را «صد در صد غلط» اعلام کرده و  گفته که «تمامی مدارک مورد اشاره گزارش یک دهه قبل، از طرف اداره مالیات بررسی و تایید شده‌اند.»

موضوع مالیات‌های ترامپ از زمان انتخابات و خودداری او از اعلام عمومی بازگشت‌های مالیاتی‌اش محل مناقشه بوده است. روسای جمهور قبلی آمریکا در دهه‌های پیشین همگی این اطلاعات را به صورت عمومی در اختیار مردم قرار داده بودند و این کار ترامپ یک سنت‌شکنی بود.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More