شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انفجار نشویل؛ بازرسان پلیس در حال بررسی بقایای احتمالی جسد انسان در محل انفجار

 

به دنبال انفجار یک خودروی پارک‌شده در شهر نشویل واقع در ایالت تنسی آمریکا، پلیس اعلام کرد بازرسان بقایای احتمالی جسد انسان در محل انفجار کشف کرده‌اند.

به گزارش رویترز، با کشف این بقایا، مقام‌های محلی در حال بررسی احتمال وجود فردی در داخل خودرو هستند.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت که این بقایا شامل پارچه‌ است.

جان کوپر، شهردار نشویل، دستور منع عبورومرور در محدوده انفجار را در روزهای شنبه و یکشنبه صادر کرده است. همچنین اف‌بی‌آی، اداره تحقیقات فدرال آمریکا و آژانس فدرال ویژه سلاح و مواد منفجره، بازرسان خود را به محل انفجار فرستاده است.

هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره انگیزه احتمالی این انفجار اعلام نشده است. همچنین هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

 

 

از آن‌جا که انفجار این خودروی کاروان پس از آن روی داد که یک پیام صوتی از پیش ضبط شده از داخل خودرو، از وجود یک بمب خبر می‌داد، پلیس ایالت تنسی این انفجار را «یک اقدام عمدی» ارزیابی کرده است. 

به گفته جان دریک، رییس پلیس نشویل، این پیام ضبط شده هشدار می‌داد که یک «بمب تا ۱۵ دقیقه دیگر منفجر خواهد شد».

این پیام صوتی که بعدا شبکه‌های تلویزیونی توانستند به آن دسترسی یابند اعلام می‌کرد: «این منطقه الان باید تخلیه شود. این منطقه باید الان تخلیه شود. اگر شما این پیام را می‌شونید، محل را همین الان ترک کنید.»

همچنین پلیس پیش از انفجار تماسی اضطراری داشت که از «تیراندازی» در منطقه خبر می‌داد. سپس نیروهای پلیس در ساعت حدود شش صبح روز جمعه خود را به محل انفجار رساندند و مشاهده کردند که خودرو در مقابل شرکت ای‌تی‌اندتی پارک شده بود.

براساس اعلام پلیس، خودرو چند ساعت پیش از انفجار به محل آورده شده بود. همچنین پلیس پیش از انفجار که ساعت شش و نیم صبح به وقت محلی روی داد، توانسته بود محل را تخلیه کند.

سه نفر در این انفجار زخمی شده‌اند که به بیمارستان منتقل شدند. براساس گزارش‌ها، حال هیچ‌کدام از آنان وخیم گزارش نشده است. 

پلیس اعلام کرد اگر محل تخلیه نشده بود، ممکن بود آمار تلفات انسانی بیشتر باشد.

این انفجار همچنین چندین خودرو را از بین برد و به ساختمان‌های اطراف نیز آسیب وارد کرد. دود غلیظ ناشی از انفجار نیز تا کیلومترها فاصله قابل مشاهده بود.

شهردار نشویل اعلام کرد چندین فروشگاه نیز بر اثر انفجار آسیب دیدند. بسیاری از این فروشگاه‌ها به دلیل تعطیلی کریسمس و محدودیت‌های شیوع کرونا بسته بودند.

یک سخنگوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، از طرف او از واکنش سریع به این حادثه تشکر و با زخمی‌شدگان ابراز همدردی کرد. جو بایدن، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا، نیز پیامی مشابه صادر کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More