شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اندیشکده آمریکایی: مقابله واقعی با اسد از ایران شروع می‌شود

 

اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در تازه‌ترین تحلیل خود درباره اوضاع خاورمیانه می‌نویسد، «هرچه تحریم‌ها علیه حکومت ایران سخت‌تر شود، مقابله با رژیم بشاراسد در سوریه موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.»

در مقاله این بنیاد آمده است: «در پی بمباران هفته گذشته مراکز نگهداری و توسعه تسلیحات شیمیایی رژیم اسد توسط آمریکا و متحدان اروپایی آن، اکنون این بحث در گرفته است که آیا واقعاً این بمباران‌ها اهداف مورد نظر خود را برآورده کرده است؟»

اما سیاستگذاران واشنگتن می‌بایستی به یک پرسش اساسی و مهم دیگر پاسخ دهند: «آیا آمریکا حاضر است که شریان اصلی کمک‌های مالی برای بقای  حکومت اسد را قطع کند؟»

نویسنده در این مقاله آنگاه به موضوع حمایت‌های بیدریغ حکومت ایران از اسد پرداخته و می‌نویسد: «حکومت جمهوری اسلامی ایران سال گذشته به‌تنهایی ۱۵ میلیارد دلار را برای سر پا نگاه داشتن رژیم اسد به‌عنوان شریک استراتژیک دیرینه خود هزینه کرده است. حکومت ایران برای رژیم اسد اسلحه می‌خرد، مخارج و حقوق شبه‌نظامیان شیعه را که به آن کشور اعزام کرده است به آنها و خانواده‌شان پرداخت می‌کند، هزینه‌های حضور حزب‌الله در سوریه را می‌دهد.»

به عقیده نویسنده این تحلیل، «حزب‌الله لبنان به‌تنهایی و جداگانه خودش سالی تا ۸۰۰ میلیون دلار کمک مالی از ایران دریافت می‌کند. سال گذشته ایران یک اعتبار بانکی به ارزش یک میلیارد دلار برای کمپانی‌های دولتی سوریه در بانک مرکزی ایران باز کرده بود.»

به نوشته این مقاله، «هرگونه استراتژی جدید آمریکا برای سوریه بدون در نظر گرفتن این شریان اصلی کمک‌های مالی و تسلیحاتی و لجستیکی حکومت ایران برای اسد محکوم به شکست است.»

بر اساس این تحلیل، «اگر کشورهای اروپایی آنطور که مدعی هستند واقعاً خواهان ادامه توافق هسته‌ای و در عین حال مقابله با سیاست‌های متزلزل‌کننده حکومت ایران در منطقه به‌ویژه سوریه هستند، آنها باید از تصمیم دولت ترامپ برای اجرای تحریم‌های تنبیهی در مورد ایران استقبال کنند تا سرمایه‌هایی که از سوی حکومت آن خرج آتش‌برافروزی و جنگ و خونریزی در خاورمیانه می‌شود متوقف شود.»

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More