شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتشار یک فایل صوتی منتسب‌به ابوبکر بغدادی

 

شبه‌نظامیان دولت اسلامی (داعش)، فایلی صوتی منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود صحبت‌های بغدادی، رهبر این گروه است.

در این فایل صوتی ۴۶ دقیقه‌ای، صدایی شبیه به ابوبکر بغدادی منتشر شده است که در ارتباط درگیری‌های لفظی اخیر میان ایالات متحده و کره‌شمالی نیز سخنانی می‌گوید.

به گزارش روزنامه‌ بریتانیایی ایندیپندنت، بغدادی در این فایل صوتی، همچنین در رابطه با درگیری‌های داعش در موصل عراق و رقه و حما در سوریه نیز سخن می‌گوید. او می گوید خونریزی‌های پیش رو، بیهوده نخواهد بود.

نیروهای عراقی در ماه ژوئیه (تیرماه) توانستند موصل را از نیروهای داعش بازپس گیرند و شبه‌نظامیان گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیز توانستند تحت حمایت ایالات متحده آمریکا، بسیاری از مناطق رقه را از حضور آن گروه تروریستی، پاک‌سازی کنند.

در صورت اصیل بودن فایل صوتی منتشرشده، از سال ۲۰۱۶ تا کنون، این نخستین‌باری است که صدای ضبط‌شده‌ای از بغدادی منتشر شده است.

رهبر گروه دولت اسلامی (داعش)، پس از اعلام خلافت در مسجد موصل در سال ۲۰۱۴، در انظار عمومی دیده نشده است.

در سال جاری، دولت اسلامی، اراضی وسیعی را که تا پیش از این در اختیار داشت، به‌ویژه راه‌های کلیدی تأمین مایحتاج خود را از دست داده است.

در سال گذشته، منابع متعددی از کشته‌شدن ابوبکر بغدادی خبر دادند. این منابع شامل مقامات ترکیه، وزارت دفاع روسیه و دیده‌بان حقوق بشر سوریه در لندن می‌شوند که همگی، به‌نوعی از کشته‌شدن ابوبکر بغدادی خبر داده بودند. ولی با این وجود، خبرگزاری رسمی این گروه، هیچ گزارشی مبنی‌بر تأیید کشته‌شدن رهبر این گروه، منتشر نکرده است. گزارشی که بیشتر سرویس‌های امنیتی در انتظار آن هستند.

در ماه آوریل نیز یک مقام ارشد کُرد گفت که گروه دولت اسلامی، برای بازکردن معبر و خارج کردن سالم ابوبکر بغدادی از موصل، از ۱۷ خودروی انتحاری استفاده کرده است.

درصورت زنده‌بودن ابوبکر بغدادی، به نظر می‌آید که او در ناحیه تحت کنترل داعش در مرز عراق-سوریه پنهان شده باشد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More