شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

انتخابات آمریکا؛ تظاهرات هواداران دو نامزد و افزایش تدابیر امنیتی

 

در حالی که همچنان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، هواداران دو نامزد این انتخابات و همچنین نیروهای امنیتی، حضور خود در شهرهای مختلف را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هواداران دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از شامگاه پنجشنبه تظاهرات خود در در ایالت آریزونا علیه نتایج اولیه انتخابات را افزایش داده‌اند و در حالی که شمارش آرا در این ایالت همچنان ادامه دارد، مقابل دفتر کمیته انتخاباتی شهرستان مریکوپا در فینیکس تجمع کردند.

تاکنون بیشتر تجمع‌ها و تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده اما، گزارش‌هایی نیز از درگیری‌ها میان هواداران منتشر شده است.

در حالی که هواداران ترامپ نگران تقلب احتمالی در شمارش آرا هستند، طرفداران بایدن نیز شعار «شمارش هر رای» را برای خود انتخاب کرده‌اند.

در شهرهای هریسبورگ، میلواکی و واشینگتن دی‌سی نیز تجمعاتی برگزار شده است. رویترز اضافه کرده که برخی از طرفداران ترامپ در این تجمعات مسلح بوده‌اند. 

در فیلادلفیا نیز، پلیس یک مرد مسلح را در چارچوب تحقیقات درباره طرح حمله به مرکز همایش پنسیلوانیا که محل شمارش آرای انتخاباتی است بازداشت کرد.

همچنین به گزارش آسوشیتدپرس، یک تیراندازی در دالاس در ایالت تگزاس، منجر به زخمی شدن یک نیروی پلیس شد.

مواجهه میان هواداران ترامپ و بایدن در شبکه‌های اجتماعی نیز افزایش یافته است، به گونه‌ای که فیس بوک از بستن یک صفحه متعلق به هواداران ترامپ به علت به کار بردن «زبان خشن» خبر داد. 

همچنین شبکه خبری سی‌ان‌ان روز جمعه از حضور بیشتر نیروهای مخفی امنیتی آمریکا در ویلمینگتون در ایالت دلاور خبر داده است.

این شبکه به نقل از منابع پلیس اضافه کرد که روز پنجشنبه نیروهای بیشتری به ایالت دلاور محل زندگی بایدن اعزام شده بود.

یک منبع نزدیک به سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا با تاکید بر افزایش اقدام‌های امنیتی بیشتر برای برنده انتخابات گفت که اقدامات امنیتی هوایی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده و از هفته پیش نیز یک تیم امنیتی برای بایدن تدارک دیده شده است.

سی‌ان‌ان در روز چهارشنبه اعلام کرده بود که تدابیر امنیتی بیشتری را در زمینه محافظت از بایدن مشاهده شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More