شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

العبادی از نیروهای پیشمرگه خواست تحت فرماندهی نیروهای فدرال عراق عمل کنند

 

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز دوشنبه بیست وچهارم مهرماه، در بیانیه‌ای، از نیروهای پیشمرگه کردستان عراق خواست که تحت فرماندهی نیروهای فدرال این کشور عمل کنند.

به گزارش اسکای‌نیوز عربی، آقای عبادی تصریح کرد که عملیات نظامی جاری در کرکوک،  یک «وظیفه قانونی» برای گسترش کنترل دولت فدرال در تمامی مناطق عراق است.

العبادی افزود: «ما به مردم‌مان در کردستان و به ویژه در کرکوک این اطمینان را می‌دهیم که بر حفظ جان و منافق ساکنان آن تاکید داریم و تنها به وظیفه قانونی خود در گسترش کنترل دولت فدرال به منظور برقراری امنیت و حمایت از ثروت ملی در این شهر، عمل می‌کنیم».

وی اهالی کرکوک را به همکاری با نیروهای نظامی فراخواند و افزود:« وظیفه من انجام امور بر اساس قانون اساسی و در جهت خدمت به شهروندان و حمایت از وحدت کشور است که در پی برگزاری همه‌پرسی در کردستان، در معرض خطر تقسیم قرار گرفته است».

ارتش عراق و شبه‌نظامیان وابسته به آن، شامگاه روز یکشنبه و بامداد دوشنبه، با پیشروی به سمت کرکوک، مناطق وسیعی از این استان، از جمله پایگاه نظامی «کی۱» و تأسیسات نفتی را به کنترل خود درآوردند.

نخست وزیر عراق، در پیام دیگری که از سوی تلویزیون سومریه‌نیوز به عنوان خبری فوری پخش شد، ارتش این کشور را به برقراری امنیت در شهرک طوز خورماتو در شرق استان صلاح الدین، دستور داد.

پس از عقب‌نشینی بدون درگیری نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان، ارتش عراق، کنترل این شهرک را به دست گرفتند.  

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More