شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

السیسی: مصر همکاری گسترده‌ای با اسرائیل دارد

 

عبدالفتاح السیسی، رییس‌جمهوری مصر، در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «شصت دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس (CBS) آمریکا، تاکید کرد که در سینا «همکاری امنیتی گسترده‌ای با اسرائیل وجود دارد».  

السیسی در این مصاحبه همچنین در اظهارنظری بحث‌برانگیز گفت «مصر هیچ زندانی سیاسی‌ای ندارد» و آن‌هایی که بازداشت شده‌اند همگی «تروریست‌هایی» هستند که قصد برهم زدن امنیت و آسایش مردم را داشته‌اند.

تاکنون تنها بخش کوتاهی از مصاحبه السیسی با سی‌بی‌اس پخش شده و قرار است برنامه کامل این گفت‌وگو یکشنبه، ۱۶ دی‌ماه، پخش شود.

به گزارش تلویزیون «روسیا الیوم»، شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرده است مقامات مصر از این شبکه آمریکایی خواسته‌اند که این مصاحبه را پخش نکند. سی‌بی‌اس اما تاکید کرده است که این مصاحبه در زمان مقرر پخش خواهد شد. هنوز مشخص نیست چرا مقامات مصر درخواست کرده‌اند این برنامه پخش نشود.

رییس‌جمهوری مصر در این مصاحبه در پاسخ به پرسشی درباره همکاری کشورش با اسرائیل در مبارزه با «تروریسم» در سینا گفت: «درست است... ما همکاری گسترده‌ای با اسرائیل داریم.»

السیسی در این مصاحبه وجود زندانی‌های سیاسی در کشور خود را رد کرد و گفت: «ما زندانی عقیدتی نداریم، ما زندانی سیاسی نداریم، ما در حال مبارزه با افراط‌گرایانی هستیم که می‌خواهند عقاید خود را به مردم تحمیل کنند.»

السیسی در ادامه افزود: «در حال حاضر، آن‌ها زیر نظر دادگاهی عادلانه قرار دارند و ممکن است رسیدگی به پرونده آن‌ها سال‌ها طول بکشد، ولی ما باید از قانون پیروی کنیم.»

رییس‌جمهوری مصر در پاسخ به خبرنگار تلویزیون آمریکایی پیرامون گزارش «دیده‌بان حقوق بشر» درباره وجود ۶۰ هزار زندانی سیاسی در مصر گفت: «من نمی‌دانم آمار را از کجا آورده‌اند، همان‌طور که گفتم ما زندانی سیاسی نداریم.»

السیسی ادامه داد و گفت: «هنگامی‌که اقلیتی تلاش می‌کند تفکر افراطی را به دیگران تحمیل کند، ما باید بدون در نظر گرفتن تعداد افراد آن‌ها دخالت کنیم.»  

السیسی، وزیر دفاع پیشین مصر، در سال ۲۰۱۳، در پی برکناری محمد مرسی، به‌عنوان دومین ریيس‌جمهوری مصر پس از سرنگونی حسنی مبارک انتخاب شد.  

او در ۹ فروردین گذشته، با کسب ۹۲ درصد آرا، در انتخابات ریاست جمهوری مصر پیروز شد و برای دومین بار در مقام خود باقی ماند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More