شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

الزام پنتاگون و دفتر بودجه کاخ سفید به ارائه اسناد اوکراین

روسای سه کمیته پارلمانی مجلس نمایندگان، از مقام‌های پنتاگون و نیز دفتر بودجه کاخ سفید خواستند تا پانزدهم اکتبر، هفته آینده، اسناد مرتبط با موضوع اوکراین را در اختیار کنگره قرار دهند.

پیشتر نیز روسای کمیته‌های «روابط خارجی»، «اطلاعات و امنیت» و «نظارت بر دولت» از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ و نیز مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا خواسته بودند تا اسناد و مدارک مرتبط با مساله اوکراین را در اختیار کنگره قرار دهند.

در گفت‌وگوی تلفنی، بیست و پنجم ژوئيه ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، ریيس جمهوری آمریکا از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا احتمال فساد مالی هانتر بایدن را در اوکراین بررسی کند. هانتر بایدن، مدیر و عضو هیات مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین است.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا تایید کرده است که در جریان گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی‌اش حضور داشته است.

از سوی دیگر روسای سه کمیته پارلمانی مجلس نمایندگان، تحقیقات مقدماتی خود را در راستای استیضاح رییس جمهوری آمریکا آغاز کرده‌اند. دموکرات‌های مجلس نمایندگان می‌گوید کاخ سفید موظف است که این اسناد را در اختیار کنگره قرار دهد.

این احضارهای تازه پس از آن صورت گرفت که ادعا شد ترامپ به‌منظور اطمینان از انجام چنین تحقیقاتی، از سوی رییس جمهور اوکراین، ۴۰۰ میلیون دلار کمک مالی کرده است.

ترامپ متهم شده است که قصد داشته با اعمال فشار بر رییس جمهوری اوکراین اطلاعاتی از فعالیت‌های اقتصادی هانتر بایدن به‌دست بیاورد تا در کارزار انتخاباتی سال آینده ریاست جمهوری آمریکا علیه جو بایدن، نامزد اصلی دموکرات‌ها، به‌کار بندد. امری که به یکی از موضوع‌های محوری برای انجام تحقیقات در راستای استیضاح رییس جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More