شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افشای گزارش نهاد پزشکی آمریکا: واکسن‌زده‌ها هم از کرونای دلتا در امان نیستند

 

یک گزارش داخلی «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» آمریکا که به رسانه‌ها درز یافته، به جزییات جدیدی در مورد خطرناک بودن گونه دلتای ویروس کرونا، از جمله ابتلای واکسینه شده‌ها به این گونه، اشاره کرده است.

روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی که روز پنجشنبه هفتم مرداد منتشر کرد، جزییاتی را انتشار داد که از یک ارائه همراه با اسلاید در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (سی‌دی‌سی) برگرفته شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که گونه‌ دلتای ویروس کرونا می‌تواند به اندازه آبله‌مرغان مسری باشد و سرعت سرایت آن نیز بیش از سرماخوردگی معمولی، ابولا و آنفولانزای فصلی باشد.

در این سند آمده است که‌ علاوه بر مسری بودن گونه دلتا نسبت به گونه ابتدایی، خطر بیماری شدیدتر و احتمال بستری شدن نیز بیشتر است.

این گزارش به سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند تا در جهت آگاهی عمومی در زمینه گونه دلتا، تصدیق کند که  «جنگ» با کرونا تغییر کرده است.

هرچند  که بیشترین میزان ابتلا به گونه دلتا در میان افرادی که واکسینه نشده‌اند، دیده شده و همچنین تاکید شده واکسیناسیون تا حد زیادی خطر مرگ و میر و بیماری‌های شدید را کاهش می‌دهد، اما تخمین زده می‌شود که هرهفته  ۳۵هزار نفر از جمعیت ۱۶۲ میلیونی آمریکا، که به طور کامل واکسینه شده‌اند، به بیماری کرونا مبتلا شوند.

در این گزارش درزیافته هشدار داده شده است که افراد واکسینه‌شده هم به اندازه افرادی که هنوز واکسینه‌ نشده‌اند، در معرض ابتلا به این گونه‌ ویروس کرونا قرار دارند.

به همین دلیل «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» توصیه کرده است که افراد همچنان از ماسک استفاده کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها وعده داده که به زودی اطلاعات دقیقی در ارتباط با شیوع گونه دلتا منتشر خواهد کرد.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More