شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افشای همکاری اسامه بن‌لادن و حکومت ایران با انتشار مدارک سیا

 

سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا)، اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌دهد اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده با حکومت ایران همکاری و رابطه داشته است.

شبکه‌ خبری سی‌ان‌ان، گزارش داده است که سیا روز چهارشنبه ۱۰ آبان‌ماه، انبوهی از اسناد مربوط‌به حمله به مخفی‌گاه و کشتن اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده را در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است.

در میان ۴۷۰هزار پرونده‌ای که سیا در این رابطه منتشر کرده است، یک دفتر یادداشت روزانه ۲۲۸ صفحه‌ای از خود بن‌لادن، برنامه‌ریزی‌های عملیاتی و تبلیغاتی القاعده و همچنین رابطه القاعده و رهبر آن با حکومت ایران دیده می‌شود.

به گزارش سی‌ان‌ان، انتشار این مدارک برمبنای قانون سال ۲۰۱۴ در مورد گزارش فعالیت‌های اطلاعاتی صورت می‌گیرد که مدیریت اطلاعاتی ملی (DNI) در آمریکا را موظف می‌‌کند آن‌ها را بازبینی نماید و در اختیار همگان قراردهد.

سیا می‌گوید هنوز بخشی از این مدارک مربوط‌به فعالیت‌های القاعده محرمانه باقی مانده است. آنها شامل مواردی علیه منافع ملی، اسناد با حق تألیف، فیلم‌های پورنوگرافی و فایل‌های ویروس‌دار هستند.

براساس اعلام سیا، "این اسناد فرصتی را فراهم کرده است تا چگونگی پیدایش داعش و ارتباط آن با القاعده بهتر شناخته شود". همچنین، این اسناد بیانگر اختلافات مذهبی میان رهبری القاعده و برخی از کادرهای آن و رابطه‌ اين سازمان تروریستی با سایر گروه‌های افراطی است.

این اسناد همچنین افشاکننده رابطه القاعده با ایران و شرکت افراد آن در جنگ‌های فرقه‌ای عراق و علیه نیروهای آمریکایی مستقر در آن کشور است.

اسناد مربوط به رابطه القاعده با ایران، نشان می‌دهد که حکومت ایران با پرداخت پول و اسلحه به القاعده، برای اعضای آن، در کمپ‌های حزب‌الله در لبنان، برنامه‌های آموزشی ترتیب داده بود و درمقابل، از آنها می‌خواسته است تا به منافع و اهداف مربوط به آمریکا در عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس، از لحاظ نظامی، ضربه بزنند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا امروز به خبرگزاری ان‌بی‌سی گفته‌اند که این اسناد، "شواهد مستند حمایت حکومت ایران از القاعده را در جنگ تروریست‌های آن با آمریکا برملا می‌کند".

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More