شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

افزایش شیوع کرونا در جهان: رییس جمهور چین «کاستی‌ها» را پذیرفت

در حالی که ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین شیوع بیشتری پیدا کرده، شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین، «کاستی‌ها» در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کشور را پذیرفت.

با گسترش ویروس کرونا در حدود سی کشور جهان، حدود ۷۸ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. از این تعداد حدود ۷۷ هزار مبتلا در داخل چین هستند که بیش از ۲۴۰۰ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

رییس جمهور چین، روز یکشنبه چهارم اسفند، در یک نشست سران حزب کمونیست این کشور اعلام کرد که اپیدمی ویروس کرونا در چین، بزرگترین بحران بهداشتی در چین از زمان تاسیس حکومت کمونیستی این کشور در سال ۱۹۴۹ است.

در حالی که چین در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ درگیر اپیدمی ویروس سارس شده بود که جان حدود ۶۵۰ نفر را در داخل مرزهای این کشور و همچنین هنگ‌کنگ گرفت، رییس جمهور چین ادامه داد که جلوگیری و کنترل ویروس کرونا در مقایسه با سارس «بسیار سخت» است.

همچنین وزارت بهداشت ژاپن روز یکشنبه، اعلام کرد که سومین مسافر کشتی تفریحی پرنسس دایموند، جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داد. وزارت بهداشت ژاپن اضافه کرد که فرد قربانی از دیگر بیماری‌ها نیز رنج می‌برده است.

این کشتی که در قرنطینه قرار دارد، بزرگترین کانون ویروس کرونا در خارج از مرزهای چین به شمار می‌رود. 

همزمان ایتالیا یازده شهر از جمله شهر کاستیلیونه دآدا در شمال این کشور را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در قرنطینه قرار داده است. تا کنون بیش از صد مورد ابتلا و دو مرگ ناشی از این ویروس در ایتالیا گزارش شده است.

کره جنوبی نیز روز یکشنبه وضعیت هشدار در این کشور را به بالاترین میزان خود رساند. با ۶۰۲مورد ابتلا به کرونا، کره جنوبی پس از چین، دومین کشور درگیر با این ویروس است.

کره شمالی که یکی از اولین کشورهایی بود که مرز خود با چین را بست، هنوز گزارش رسمی از مبتلایان یا قربانیان احتمالی در این کشور منتشر نکرده است.

در اسرائیل نیز از دویست دانش‌آموز خواسته شده که به دلیل تماس با یک جهانگردان کره‌ای مبتلا به کرونا، در خانه‌های خود بمانند.

خوشبختانه در قاره آفریقا، که ساختار بیمارستانی و کادر بهداشتی ضعیف کشورهای آن، خطر گسترش این ویروس را افزایش می‌دهد، به غیر از یک مورد ابتلا در مصر، مورد تازه‌ای گزارش نشده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More