شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعلام آمادگی اربیل برای گفت‌وگو با بغداد درباره فرودگاه‌ها و بانک‌ها

 

دولت محلی کردستان عراق، روز پنج‌شنبه بیستم مهرماه، در بیانیه‌ای از آمادگی اربیل برای گفت‌وگو با بغداد درباره فرودگاه‌ها، گذرگاه‌ها و بانک‌های این اقلیم، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات اربیل گفته‌اند که حاضرند درباره درخواست دولت عراق برای کنترل فرودگاه‌ها، گذرگاه‌های بین‌المللی و بانک‌ها، با بغداد گفت‌وگو کنند.

دولت مرکزی عراق، در پی برگزاری همه‌پرسی «استقلال» در کردستان عراق در بیست و پنجم سپتامبر گذشته، پروازهای بین‌المللی از دو فرودگاه اربیل و سلیمانیه را ممنوع کرد و خواستار کنترل گذرگاه‌ها و بانک‌ها در اقلیم کردستان شد.

بغداد همچنین خواستار لغو نتیجه‌ همه‌پرسی کردستان پیش از ورود به گفت‌وگو با مقامات این منطقه شد. اربیل تاکنون این درخواست دولت عبادی را رد کرده است.

دولت محلی کردستان، روز گذشته در بیانیه‌ای گفته که نیروهای مسلح عراق، خود را برای یک حمله گسترده به منطقه کرکوک آماده می‌کنند.   

شورای امنتیت اقلیم کردستان در صفحه توییتر نوشته است:« پیام‌های خطرناکی دریافت می‌کنیم که نیروهای عراقی از جمله حشد‌شعبی و پلیس فدرال، خود را برای حمله‌ای بزرگ علیه کردستان آماده می‌کنند».

از سوی دیگر، سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق، این گزارش‌ مقامات اربیل را تکذیب و تأکید کرده که اقلیم کردستان بخشی از سرزمین عراق است و نیازی به حمله علیه آن نیست.  

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More