شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعزام ۱۵۰۰ نیروی تازه آمریکا به خاورمیانه

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد به منظور «حفاظت»، ۱۵۰۰ نیروی تازه ارتش این کشور به منطقه خاورمیانه اعزام می‌شوند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه سوم خرداد به نقل از رییس جمهوری آمریکا نوشت:«ما می‌خواهیم در خاورمیانه حفاظت داشته باشیم. به نسبت گروه کوچکی نیرو اعزام خواهد شد که عمدتا دفاعی هستند.»

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع، نیز روز جمعه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن تایید خبر اعزام نیروهای تازه به خاورمیانه نوشت که این تصمیم به درخواست فرماندهان نظامی در منطقه و در راستای تهدیدهای ایران است.

 

 

شاناهان روز پنجشنبه، نیز خبر اعزام نیروها را تایید کرده بود اما به شمار دقیق آن‌ها اشاره‌ای نکرد.

چهارشنبه هفته پیش، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آمریکایی، که نخواسته‌ بودند نامشان فاش شود؛ در گزارشی نوشت وزارت دفاع ایالات متحده، قرار است طرح اعزام ۱۰ هزار نیرو تازه به خاورمیانه را در اختیار کاخ سفید قرار دهد.

در گزارش روز چهارشنبه آسوشیتدپرس اشاره شده بود که این طرح نهایی و قطعی نیست و روش نیست که آیا کاخ سفید با اعزام تمامی این نیروها، یا تنها بخشی از آن‌ها، موافقت کند.

یک روز پیش از آن که رییس جمهوری آمریکا خبر اعزام نیروهای تازه به منطقه را تایید کند؛ در اظهار نظری گفته بود فکر نمی‌کند که برای مقابله با ایران نیازی به نیروی تازه باشد.

هرچند اعزام نیروهای تازه به خاورمیانه، آشکارا با سیاست پیشین دولت ترامپ در خروج نیروها از سوریه و افغانستان در تعارض است؛ اما او پیشتر گفته بود اگر لازم باشد نیروهای بسیار بیشتری از آن چه در گزارش نیویورک‌تایمز به آن اشاره شده بود به منطقه اعزام خواهد شد. روزنامه نیویورک‌تایمز روز دوشنبه ۲۳ اردی‌بهشت در گزارشی از طرح اعزام ۱۲۰ هزار نیرو به منطقه خبر داده بود. ترامپ این گزارش را جعلی و ساختگی خوانده بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More