شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض جمهوری‌خواهان به اقدام توییتر در حذف گزارش ارتباط بایدن و پسرش با یک شرکت انرژی اوکراینی

درپی اقدام توییتر در حذف مطلبی از نیویورک پست در مورد ارتباط جو بایدن با مدیر عامل یک شرکت انرژی در اوکراین، جمهوری‌خواهان این شبکه اجتماعی را به «سانسور» متهم کرده و مجلس سنای این کشور توییتر را به ارائه توضیح در این مورد ملزم کرده است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، اقدام فیسبوک و توییتر در حذف مطلب نیویورک پست را «وحشتناک» خواند و گفت: «این تازه شروع ماجرا برای آنهاست. هیچ‌چیز بدتر از یک سیاستمدار فاسد نیست.»

ترامپ همچنین در سخنرانی خود در جمع طرفدارانش در شهر دموین در ایالت آیووا گفت: «جو بایدن باید سریعا تمام اطلاعات مربوط به ایمیل‌ها، جلسات، تماس‌های تلفنی و سایر مدارک مربوط به نقش خود در کسب‌وکار خانوادگی‌اش و اعمال نفوذ در سایر نقاط جهان، از جمله چین، را منتشر کند»

تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه سنای آمریکا، در نامه‌ای به جک دارسی، مدیرعامل توییتر، اقدام این شبکه اجتماعی را در «سانسور» مطلب نیویورک پست «ریاکارانه» خواند و از توییتر خواست در این مورد به سنا توضیح دهد.

توییتر همچنین یکی از توییت‌های حساب شخصی کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید، را در مورد ارتباط جو بایدن با این شرکت اوکراینی مسدود کرد.

مک‌انانی در واکنش به این اقدام توییتر، در صفحه کاری خود در توییتر نوشت: «سانسور باید محکوم شود. این راه و روش آمریکایی نیست.»

رانا مک‌دانیل، رییس کمیته ملی جمهوری‌خواهان، با اشاره به اقدام توییتر در حذف مطلب نیویورک پست در توییتی نوشت: «توییتر حتی توییت‌های آیت‌الله [خامنه‌ای] را که در آن خواستار نسل‌کشی مردم اسرائیل شده بود، سانسور نکرد.»

نیویورک پست با استناد به ایمیل‌هایی که به آنها دسترسی پیدا کرده گزارش داد هانتر بایدن، فرزند جو بایدن، که در هیات مدیره شرکت انرژی بوریسمای اوکراین با حقوق ماهیانه ۵۰ هزار دلار کار می‌کرده، در سال ۲۰۱۵ ملاقاتی را بین پدرش و یکی از مدیران ارشد این شرکت ترتیب داده بود.

طبق این گزارش، جو بایدن یک‌سال بعد از ملاقات با این مدیر شرکت بوریسما از مقامات اوکراینی خواسته در ازای یک میلیارد دلار، دادستانی را که در حال تحقیق و تفحص از این شرکت انرژی بوده اخراج کنند.

این در حالی است که بایدن پیش از این ارتباط خود با شرکت بوریسما را رد کرده و گفته بود در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسرش در خارج از کشور با او صحبتی نکرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More