شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اسکاتلندیارد ارسال اطلاعات به سازمان‌های امنیتی آمریکا را متوقف کرد

 

روزنامه دیلی تلگراف گزارش کرده است که بخش امور ضدتروریستی در پلیس اسکاتلندیارد ارسال اطلاعات محرمانه به سازمان‌های امنیتی آمریکا را موقتاً متوقف کرده است.

این تصمیم به دنبال انتشار خبری صورت می‌گیرد که در آن گفته شده است مسئولین سازمان‌های امنیتی آمریکا مشخصات سلمان عابدی تروریست لیبیایی و مسئول بمب‌گذاری در منچستر و تعداد تلفات این حادثه را بدون مشورت با همتایان انگیسی خود در  اختیار رسانه‌ها گذاشته بودند.

درحالی که وزارت کشور انگلیس در مورد قطع ارتباطات امنیتی و جاسوسی با سازمان‌های مشابه آنها در آمریکا سکوت کرده است، اما خانم تریزا می امروز قرار است در ملاقات خود با پرزیدنت ترامپ در طول مذاکرات رهبران کشورهای عضو ناتو در بروکسل در این مورد از وی توضیح بخواهد.

روز گذشته خانم اَمبر راد  وزیر کشور بریتانیا از افشای اطلاعات محرمانه در مورد بمب‌گذاری در شهر منچستر توسط خبرگزاری‌های آمریکایی NBC و CBS پیش از رسانه‌‌ای شدن آنها از سوی پلیس اسکاتلندیارد شدیداً انتقاد کرده است.

اَمبر راد می‌گوید وی با همتایان آمریکایی خود در این مورد گفت و گو کرده است و به آنها گفته که شدیداً از این موضوع عصبانی است و چنین اتفاقی در آینده نباید رخ دهد.

روزنامه ایندیپندنت می‌نویسد: «این اطلاعات محرمانه شامل تعداد کشته شدگان، نوع حمله تروریستی و بمب انفجاری، نام تروریست و سابقه زندگی او و خانواده اش در منچستر بوده است.»

فرمانده شورای ملی پلیس انگلیس در انتقاد از چاپ عکس‌های قربانیان بمبگذاری در منچستر و قطعات بمبی که مورد استفاده او قرار گرفته در روزنامه نیویورک تایمز نیز انتقاد کرده و گفته است: «انتشار این عکسها کار تحقیقات ما و اعتماد عمومی و خانواده قربانیان این عملیات تروریستی را مخدوش و به زیر سوال می برد».

بر طبق معاهده اطلاعاتی موسوم به Five Eyes میان آمریکا و کشورهای انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند بطور مرتب و روزانه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های تروریستی بین سازمان‌های مربوطه آنها رد و بدل می‌شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More