شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اسرائیل و امارات درباره همکاری‌های مالی به توافق رسیدند

اسرائیل و امارات متحده عربی درباره تشکیل یک کمیته مشترک همکاری در زمینه خدمات مالی با هدف سرمایه‌گذاری‌های متقابل در دو کشور به توافق رسیدند.

یک هیات از دولت اسرائیل دوشنبه ۱۰ شهریور در اولین پرواز مستقیم به امارات متحده عربی رفتند تا درباره جزئیات توافق عادی‌سازی روابط میان دو کشور با مقام‌های اماراتی مذاکره کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، سه‌شنبه ۱۱ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایندگان دو کشور توافقی را درباره همکاری‌های مالی به امضا رساندند.

بر اساس این بیانیه، یکی از اهداف این توافق «همکاری در زمینه خدمات مالی و از بین بردن موانع مالی برای تحقق سرمایه‌گذاری متقابل در دو کشور و همچنین تشویق سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بازارهای مالی است.»

نتانیاهو اعلام کرد دو کشور همچنین در زمینه خدمات بانکی و مقررات پرداخت مالی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

توافق امضا شده نشان می‌دهد مقام‌های اسرائیلی بسیار مایلند تا هر چه سریع‌تر از مزایای اقتصادی توافق با امارات متحده عربی که شامل حوزه‌های گردشگری، تکنولوژی، انرژی، بهداشت و امنیت نیز می‌شود، بهره‌مند شوند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که از زمان اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات، تعدادی از شرکت‌های اسرائیلی و اماراتی توافق‌هایی را با یکدیگر به امضا رسانده‌اند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده بود این کشور از مناطق آزاد امارات متحده عربی کالا وارد خواهد کرد.

نتانیاهو، دوشنبه ۲۷ مرداد در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی، گفت: «ما می‌دانیم که قیمت‌های خوبی به دست خواهیم آورد.»

مناطق آزاد در امارات متحده عربی، مناطقی است که در آن شرکت‌های خارجی می‌توانند با هزینه‌های کمتری به فعالیت بپردازند. همچنین سرمایه‌گذاران خارجی نیز در این مناطق مجاز هستند صددرصد مالکیت شرکت‌های خود را در اختیار داشته باشند.

همچنین خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی، می‌تواند منجر به گسترش فعالیت‌ شرکت‌های اسرائیلی در نزدیکی دروازه‌های ایران، و حتی گشایش راهی برای توافق‌های اقتصادی مستقیم میان شرکت‌های اسرائیلی و شرکت‌های ایرانی مستقر در امارات متحده عربی شود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More