شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اسرائیل برای مقابله با برنامه‌ هسته‌ای و اقدامات منطقه‌ای ایران یک استراتژی را به آمریکا ارائه می‌کند

یک مقام دیپلماتیک آگاه اسرائیلی گفت نفتالی بنت، نخست‌وزیر این کشور، در دیدار روز پنج‌شنبه خود با جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، برای مقابله با برنامه‌ هسته‌ای ایران و اقدامات منطقه‌ای جمهوری اسلامی بدون نیاز به بازگشت به برجام، یک استراتژی را ارائه کند.

این مقام آگاه در یک نشست خبری تلفنی با خبرنگاران گفت محور اصلی گفت‌وگوهای بنت و بایدن درباره ایران خواهد بود.

او گفت: «وقتی ما برای سفر آغاز به برنامه‌ریزی می‌کردیم، بازگشت به برجام قطعی به نظر می‌رسید. از آن موقع خیلی چیزها عوض شده، رییس‌جمهوری ایران تغییر کرده و هیچ چیز مثل گذشته قطعی نیست و ممکن است بازگشت به برجام ممکن نباشد.»

این دیپلمات اسرائیلی افزود:بنت قصد دارد عنوان کند که برنامه هسته‌ای ایران بیش از آن پیشرفت کرده که بتوان در قالب برجام بر آن نظارت کرد و باز گشت به این توافق «هیچ ارزشی» ندارد.

او افزود: «نخست‌وزیر جدید اسرائیل از زمان روی کار آمدنش در ماه ژوئن در حال بازنگری جدی سیاست‌ها درقبال ایران است و معتقد است بازگشت به برجام دیگر ممکن نیست.»

این دیپلمات خاطرنشان کرد: «بنت مساله هسته‌ای ایران را چالشی برای اسرائیل و متحدانش می‌داند و از طرفی دیگر آن را فرصتی برای تببین یک استراتژی گسترده منطقه‌ای برای مقابله با خطر جمهوری اسلامی قلمداد می‌کند.»

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، در سفر بنت به آمریکا قرار نیست هیچ مصالحه خاصی درباره مسائل مربوط با فلسطین اعلام شود.

این اولین سفر خارجی بنت به یک کشور خارجی است و همچنین اولین دیدار بایدن با یک نخست‌وزیر اسرائیل به شمار می‌آید.

بنت که روز سه‌شنبه به همراه یک هیات عالی رتبه به واشینگتن سفر می‌کند، قصد دارد روز چهارشنبه نیز با وزیران خارجه و دفاع آمریکا و نیز مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار کند.

در همین حال، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا درباره نحوه ادامه مذاکرات وین از دولت ابراهیم رییسی پیامی دریافت کرده گفت که واشینگتن و متحدانش برای احیای برجام مواضع خود را به وضوح بیان کرده‌اند و اکنون نوبت جمهوری اسلامی است که موضع خود را مشخص کند.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More