شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اسرائیل اطلاعات مربوط به «حمله احتمالی ایران» را در اختیار آمریکا قرار داده است

 

یک مقام بلندپایه اسرائیلی گفت اطلاعات مربوط به آنچه که «حمله احتمالی ایران به مواضع آمریکا در منطقه» عنوان شده است؛ از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل در اختیار مقام‌های آمریکایی قرار گرفته است.

این مقام بلندپایه اسرائیلی که نامی از او برده نشده است؛ به خبرنگار شبکه خبری ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفته که اطلاعات مربوط به «حمله احتمالی ایران»، دو هفته پیش، در جریان دیدار یک هیئت امنیتی اسرائیلی به ریاست مئیر بن شابت، مشاور امنیتی ملی این کشور، در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

به گفته این مقام بلندپایه اسرائیل، این جلسه در واشنگتن و ریاست تیم آمریکایی با جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بوده است.

بر اساس داده‌های این گزارش، هرچند طرح حمله ایران به مواضع آمریکا به طور مشخص روشن نیست؛ اما روشن است که مواضع ایالات متحده در خلیج فارس یا در عربستان سعودی و امارات، به عنوان متحدان آمریکا در منطقه، هدف از این حمله احتمالی بوده است.

طی روزهای گذشته برخی از مقام‌های ارشد ایالات متحده نسبت به آن چه که تهدید و اقدامات «تحریک‌آمیز» جمهوری اسلامی توصیف کرده‌اند؛ به مقام‌های ایرانی هشدار داده‌اند.

روز یکشنبه ۱۵ اردی‌بهشت جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا در حال اعزام بمب‌افکن به خاورمیانه به منظور مقابله با هر گونه اقدام یا حمله احتمالی ایران است.

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده، نیز روز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن مسئول دانستن ایران در برابر هر گونه حمله‌ به مواضع و منافع آمریکا گفت اعزام ناو هواپیما‌بر آبراهام لینکلن و نیروهای موسوم به واکنش سریع، با تایید او و در پاسخ به نشانه‌های جدی تهدید از سوی ایران صورت گرفته است. سرپرست وزارت دفاع آمریکا خواهان توقف اقدامات «تحریک‌‌آمیز» ایران شد.

هنوز مقام‌های ایرانی، اعم از مقام‌های وزارت خارجه یا فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی و... هیچ واکنشی نسبت به انتشار این گزارش‌ها و مواضع تند مقام‌های بلند‌پایه آمریکایی نشان نداه‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More