شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

استقبال ملک سلمان از حیدر العبادی در ریاض

 

ملک سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان، شامگاه روز شنبه بیست ونهم مهرماه، در قصر العوجا در منطقه الدرعیه ریاض، از حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیات همراه وی، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس» العبادی خرسندی خود را از دیدار با ملک سلمان ابراز داشت.  

واس افزوده که پادشاه عربستان به افتخار العبادی و همراهان، یک ضیافت شام ترتیب داد. شماری از مقامات دو کشور عربستان و عراق از جمله وزیران خارجه دو کشور حضور داشتند.

تلویزیون اسکای نیوز گزارش داد که نخست وزیر عراق، شامگاه روز شنبه وارد ریاض شد و در فرودگاه، مورد استقبال شاهزاده محمد بن‌عبدالرحمن امیر منطقه ریاض قرار گرفت.

پیشتر دفتر اطلاع‌رسانی حیدر‌العبادی در بیانیه‌ای که سومریه‌نیوز آن را منتشر کرده، اعلام کرد که نخست وزیر عراق، در سفری منطقه‌ای، امروز شنبه راهی ریاض پایتخت عربستان شد.

بیانیه نخست وزیر عراق، اشاره‌ای به نام دیگر کشورهای منطقه که العبادی قرار است پس از عربستان به آنها سفر کند، نکرده است.

در این بیانیه آمده است که حیدر العبادی، به منظور حضور در نخستین نشست شورای هماهنگی میان عربستان وعراق، به ریاض سفر کرده است.

هدف از سفر منطقه‌ای العبادی، تقویت همکاری میان عراق و کشورهای منطقه، به ویژه پس از پیروزی‌های اخیر نیروهای مسلح عراق در برابر عناصر گروه داعش، اعلام شده است.

بیانیه دفتر اطلاع رسانی العبادی، اعلام کرده است که شماری از وزیران و کارشناسان در زمینه‌های مختلف، نخست وزیر را برای حضور در نشست هماهنگی عراق و عربستان همراهی می‌کنند.

پیش از این، ریاض رشدی العانی، سفیر عراق در عربستان، اعلام کرد که حیدر العبادی، روز شنبه ۲۹ مهر، در رأس هیأتی، شامل ۱۰ وزیر و نزدیک به ۶۰ کارشناس، برای امضای توافقنامه شورای هماهنگی عربستان و عراق وارد ریاض خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More