شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

استقبال سرد از جرد کوشنر در مصر

 

وزارت امور خارجه مصر در اعتراض به قطع کمک‌های مالی آمریکا به این کشور از جرد کوشنر (Jared Kushner) داماد ترامپ در دیدار وی از قاهره استقبال سردی به عمل آورده است.

به گزارش امروز پنجشنبه دوم شهریور خبرگزاری بریت بارت (Breitbart) «روز گذشته قرار بود جرد کوشنر در سفر رسمی خود به مصر مورد استقبال سامح شکری (Sameh Shokri) وزیر امور خارجه این کشور قرار بگیرد. اما در آخرین لحظه این استقبال از جرد کوشنر در فرودگاه قاهره لغو شد.

اعتراض دولت مصر به دنبال تصمیم دونالد ترامپ در مورد قطع کمک‌های مادی به دولت مصر، به خاطر عدم بهبود در وضعیت حقوق بشر این کشور صورت گرفته است.

روز سه‌شنبه کاخ سفید اعلام کرد که دولت ترامپ کمک‌های نظامی به ارزش 100 میلیون دلار به مصر را قطع کرده است و در مجموع نزدیک 200 میلیون دلار کمک مالی به مصر به حالت تعلیق درآمده است.

کاخ سفید رسماً اعلام کرده است که این تصمیم در راستای مخالفت با سیاست‌های سرکوبگرانه دولت مصر نسبت به آزادی مطبوعات، حقوق بشر و سازمان‌های غیردولتی است.»

به گفته خبرگزاری رویترز (Reuters)، در عین حال هنوز برنامه دیدار هیأت آمریکایی، که شامل جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt) نماینده ویژه ترامپ برای صلح خاورمیانه هم می‌شود، با پرزیدنت عبدالفتاح السیسی (Abdel Fattah el-Sisi) رئیس‌جمهوری مصر به جای خود باقی است.

وزارت خارجه مصر در توضیح عدم دیدار وزیر خود با جرد کوشنر با صدور اعلامیه‌ای گفته است: «قطع کمک‌های مالی به مصر قضاوتی نادرست در مورد روابط استراتژیکی است که دو کشور را در طی سال‌های دراز متحد همدیگر کرده و باعث ثبات کشور مصر بوده است.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More