شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارسال بسته‌های حاوی بمب به اوباما، کلینتون و سی‌ان‌ان

 

بسته‌هایی حاوی دستگاه‌های انفجاری از سوی افراد ناشناس به منازل باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آن کشور و دفتر سی‌ان‌ان در نیویورک ارسال شده است. این موضوع پلیس را به تحقیق گسترده در منازل کسانی کشانده است که معمولا هدف گروه‌های راست‌گرای افراطی در آمریکا قرار می‌گیرند.

یک مقام پلیس آمریکا روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه گفت که تحقیقات درمورد ارسال بسته‌های حاوی دستگاه‌های انفجاری به باراک اوباما، هیلاری کلینتون و همچنین دفتر شبکه خبری سی‌ان‌ان ادامه دارد.

این مقام پلیس گفت بسته‌های کشف‌شده مشابه بسته‌ای بوده‌اند که روز دوشنبه همین هفته به منزل جورج سوروس، سرمایه‌گذار بزرگ آمریکایی، ارسال شده بود.

بمب‌ها ازسوی سرویس ویژه امنیتی که بسته‌های پستی فرستاده‌شده برای مقامات سابق آمریکا را بررسی می‌کنند و پیش از ارسال به مقاصد نهایی پیدا شده‌اند. بسته ارسالی به سی‌ان‌ان در مرکز دریافت پست آن‌ها کشف شده است.

ارسال بسته حاوی بمب به دفتر سی‌ان‌ان در ساختمان تایم‌وارنر در نیویورک، منجربه تخلیه اتاق خبر این شبکه شد. جف زاکر، رییس شبکه سی‌ان‌ان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دفاتر سی‌ان‌ان در سراسر دنیا گفته‌اند که محض احتیاط تمامی ساختمان‌ها را برای اطمینان از امنیت و نبود خطر، بررسی کنند.

هیچ‌یک از این دستگاه‌ها منفجر نشده و به کسی آسیبی نرسیده است.

اوباما، کلینتون، سوروس و سی‌ان‌ان همگی به‌صورت مداوم درمعرض حملات سیاسی محافظه‌کاران و دونالد ترامپ، رییس جمهوری فعلی آمریکا قرار دارند.

به گزارش سرویس جهانی شبکه خبری بی‌بی‌سی، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، این «حملات ترورگونه» را محکوم کرده و گفته است که با عاملان برخورد شدید قانونی خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More