شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اردوغان به واشینگتن درباره حمایت مالی از کُردهای سوریه هشدار داد

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفته است که تصمیم آمریکا برای ارائه کمک مالی به یگان‌های مدافع خلق در سوریه، بر تصمیمات آنکارا تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوغان روز سه شنبه ۲۴ بهمن‌ماه گفت:«اموالی که از بودجه آمریکا برای این گروه‌های تروریستی اختصاص داده می‌شود، از جیب مردم آمریکا بیرون می‌آید؛ مردم آمریکا باید در این مورد فکر کنند».

رئيس جمهور ترکیه گفت که نمایش گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق به پایان رسیده است، و از این پس کسی نمی‌تواند آن را بهانه قرار دهد.  

ارتش ترکیه، به رغم اعتراض برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، روز ۲۹ دی‌ماه (بیستم ژانویه) عملیات نظامی خود علیه یگان‌های مدافع خلق در عفرین سوریه را آغاز کرد. ترکیه یگان‌های مدافع خلق را جناحی از حزب کارگران ترکیه (پ ک ک) می‌داند و آن را گروهی تروریستی به‌شمار می‌آورد.

اردوغان درباره سفر از پیش تعیین شده تیلرسون به ترکیه گفت که «همه واقعیت‌ها را در برابر آن‌ها (آمریکایی‌ها) ارائه خواهیم کرد».

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه، در نشست وزیران خارجه ائتلاف ضد داعش در کویت، از کمک ۲۰۰  میلیون دلاری ایالات متحده برای تحقق ثبات در مناطق آزاد شده از دست داعش در سوریه خبر داد.

تیلرسون همچنین با اشاره به عملیات ترکیه در عفرین، از نگرانی کشورش، نسبت به تحولات اخیر در شمال غربی سوریه، خبر داد. او در عین حال گفت که نگرانی ترکیه درباره امنیت مرزهایش را درک می‌کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More