شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارتش مصر از کشته‌ شدن ۱۰ «تروریست» و بازداشت ۴۰۰ نفر خبر داد

 

ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور، در عملیات نظامی خود در استان سینا و مناطق صحرایی غرب وادی النیل، ۱۰ «تروریست» را کشته و ۴۰۰ نفر از عناصر مظنون به مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در این کشور، از جمله شماری خارجی را دستگیر کرد.

ارتش مصر و پلیس این کشور ، روز جمعه گذشته (۲۰ بهمن‌ماه) ،عملیات گسترده نظامی در شمال و مرکز سینا و نیز مناطق صحرایی غرب وادی النیل را آغاز کردند. این عملیات «سینا ۲۰۱۸» نام‌گذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه روز سه‌شنبه ارتش مصر آمده است: « یک گروه ۱۰ نفره تروریستی بسیار خطرناک در یکی از منازل شهر العریش پنهان شده بودند. در جریان تبادل آتش با این گروه، همه ده نفر کشته شدند؛ مقادیری سلاح از جمله بمب‌های دستی که در اختیار افراد این گروه بود، کشف و ضبط شد».

بر اساس این بیانیه در جریان این عملیات، ۴۰۰ نفر از جنایت‌کاران و مظنونان به مشارکت در عملیات تروریستی، از جمله شماری خارجی، دستگیر شدند.

ارتش مصر گفته است که با همکاری گروه‌های بسیج مردمی و مرزبانان، مناطق مرزی غرب و جنوب کشور، تحت کنترل قرار گرفته است.

در استان شمال سینای مصر، چندین گروه تندرو، از جمله «انصار بیت‌المقدس» که بعدها نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد، حضور دارند. این گروه در سال ۲۰۱۴، با ابوبکر البغدادی پیمان کرد و بخشی از گروه داعش شد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، که خود را برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند، در آذرماه گذشته، پس از حادثه تروریستی کشته شدن بیش از ۳۰۰ نمازگزار در مسجدی در سینا، به نیروهای مسلح کشورش دستور داد که ظرف سه‌ماه، این منطقه را از وجود تندروها، پاکسازی کنند.

سیسی در سال ۲۰۱۴، پس از عزل محمد مرسی، رئیس جمهور وابسته به گروه اخوان المسلمین که در پی تظاهرات گسترده اتفاق افتاد، به ریاست جمهوری رسید.  از آن زمان مصر شاهد حملات گروه‌های تندروی اسلامی بوده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More