شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ارتش سوریه بازپس‌گیری کامل البوکمال را اعلام کرد

 

ارتش سوریه، روز پنج‌شنبه هجدهم آبان‌، در بیانیه‌ای که از سوی رسانه‌های رسمی این کشور منتشر شد، بازپس‌گیری کامل شهر البوکمال را اعلام کرد.

البوکمال در حومه دیرالزور سوریه که در نزدیکی مرز عراق قرار دارد، آخرین شهر تحت کنترل گروه خودخوانده "دولت اسلامی" (داعش) در سوریه بود.

به گزارش تلویزیون اسکای‌نیوز عربی، در بیانیه ارتش سوریه آمده است: "یگان‌های نظامی ما، با همکاری نیروهای همپیمان، شهر البوکمال در حومه دیرالزور را از دست گروه تروریستی داعش، آزاد کردن".

در بیانیه ارتش سوریه آمده که نیروهای نظامی این کشور، در ساعات گذشته، درگیری‌های شدیدی با تروریست های داعش داشتند.

ارتش سوریه گفته که "آزادسازی شهر البوکمال از اهمیت زیادی برخودار است چرا که نشان‌دهنده شکست طرح گروه تروریستی داعش در كل منطقه است".

اسکای‌نیوز عربی پیشتر به نقل از منابعی در سوریه خبر داد که پیکار‌جویان داعش، از البوکمال عقب‌نشینی کردند و تنها فرماندهان ردیف اول و دوم در مرکز این شهر باقی مانده‌اند.  

پیش از اعلام رسمی بازپس‌گیری البوکمال از سوی ارتش سوریه، خبرگزاری رویترز و تلویزیون RT روسیه، از آزادسازی این شهر توسط نیروهای دولتی سوریه و حامیان آن، خبر داده بودند.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه، که یکی از منابع رسانه‌ای جنگ در سوریه است، اعلام کرد که "سپاه پاسداران ایران، حزب‌الله لبنان و حشدشعبی عراق، وارد شهر البوکمال سوریه شدند و ۵۰٪ این شهر را به کنترل خود درآوردن".

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More