شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه پیام‌های تبریک‌ رهبران جهان به جو بایدن برای آغاز به کار دولت جدید آمریکا

در پی برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن و معاونش کامالا هریس، پیام‌های تبریک رهبران کشورهای مختلف جهان به مناسبت آغاز ب کار دولت جدید آمریکا ادامه دارد.

ملکه الیزابت، ملکه بریتانیا، پیش از مراسم تحلیف جو بایدن در پیامی خصوصی آغاز ریاست جمهوری او را تبریک گفت.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در توییتی آغاز به کار جو بایدن را تبریک گفت و مودی نوشت: «مشتاقانه منتظر همکاری با بایدن برای تقویت مناسبات استراتژیک هند و آمریکا هستم.» او همچنین تاکید کرد که همکاری هند و آمریکا بر اساس ارزش‌های مشترک است.

نیکلاس مادورو نیز در پیامی تلویزیونی خواستار بهبود رابطه ونزوئلا با آمریکا شد و از قانونگذاران این کشور خواست برای «شروعی دوباره» با ایالات متحده به ابتکار عمل دست بزنند.

کویی تیانکای، سفیر چین در آمریکا، نیز در توییتی ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند در زمان دولت بایدن روابط دوجانبه را به گونه‌ای با ثبات و سالم گسترش دهند و به همکاری‌ هم با چالش‌هایی نظیر بهداشت جهانی و تغییرات اقلیمی مقابله کنند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان با انتشار توییتی ضمن تبریک به جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که بین پاکستان و آمریکا همکاری قویتری در زمینه «تجاری و اقتصادی، مقابله با تغییرات اقلیمی، بهبود سلامت عمومی، مبارزه با فساد و صلح در منطقه» شکل گیرد.

یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن، در توییتی ضمن تبریک به جو بایدن و معاونش کامالا هریس گفت: «آمریکا و ژاپن متحدانی هستند که با تکیه بر پیوندها و ارزش‌های مشترک روابطی مستحکم دارند.» سوگا ابراز امیدواری کرد با همکاری دولتش با تیم بایدن روابط دو کشور تقویت شود.

سباستین پینرا، رییس‌جمهوری شیلی، در توییتی با آرزوی بهترین‌ها برای چهل و ششمین رییس‌جمهوری آمریکا، نوشت: «دولت  بایدن وظیفه التیام روح کشور و تقویت دوستی را بر عهده دارد.» پینرا اضافه کرد: «تعهد به دموکراسی، آزادی و حقوق بشر هیچ مرزی نمی شناسد.»

ژائیر بولسونارو، رییس‌جمهوری برزیل، در پیامی سه صفحه‌ای که در صفحه‌ توییترش نیز منتشر شد آغاز ریاست‌جمهوری جو بایدن را به او تبریک گفت و تاکید کرد که همیشه از «ستایشگران» آمریکا بوده است. او افزود: دولت بایدن احساسات مردم جهان نسبت به آمریکا را «اصلاح» کرد.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات متحده عربی، نیز در پیامی آغاز به کار جو بایدن را به او تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد دو کشور بتوانند روابط خود را گسترش داده و با همکاری هم با چالش‌های جهانی نظیر بهداشت جهانی، تغییرات اقلیمی و افراط‌گرایی و خشونت برخورد کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در پیامی با اشاره به سوابق دوستی خود با بایدن گفت مشتاق آغاز همکاری‌های دوجانبه و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور است.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ابراز امیدواری کرد دولت بایدن با رویکردی عادلانه با مساله فلسطین برخورد کند و خواستار رسیدن به روندی جامع و منصفانه برای صلح شد که دربرگیرنده آرمان استقلال  و آزادی فلسطینیان باشد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More