شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه واکسیناسیون کرونا در نقاط مختلف جهان و هشت کشور منطقه

با آغاز توزیع واکسن کرونا در کشورهای مختلف جهان، بسیاری از گروه‌های پرخطر از جمله کادر درمانی و افراد سالخورده در کشورهای مختلف جهان و همچنین هشت کشور منطقه شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین، اسرائیل، قطر، عمان و ترکیه اولین دوز از این واکسن را دریافت کرده‌اند.

دولت کانادا روز پنج‌شنبه از آغاز توزیع واکسن ساخت شرکت مدرنا در این کشور خبر داد و گفت قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ کانادا ۱۶۸ هزار دوز از این واکسن را دریافت کند. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا به بیش از ۵۲۸ هزار نفر و تعداد جان‌باختگان به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده است.

دولت بریتانیا نیز اعلام کرد از هشتم تا بیستم آذرماه ۶۰۰ هزار نفر در این کشور اولین دوز واکسن کرونای ساخت شرکت‌های فایزر و بیونتک را دریافت کردند. این واکسن‌ها در بیش از ۵۰۰ مرکز واکسیناسیون به کادر درمانی و مددکاری و نیز افراد بالای ۸۰ سال تزریق شده‌اند.

مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد تاکنون بیش از یک میلیون نفر در این کشور اولین دوز واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند. دولت آمریکا قصد دارد طی هفته‌های آینده ۲۰ میلیون دوز از واکسن‌های ساخت شرکت‌های فایزر و نیز مدرنا را در سراسر این کشور توزیع کند.

این در حالی است که آنتونی فائوچی، عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید در گفت‌وگویی با نیویورک تایمز گفت: «برای رسیدن به ایمنی جمعی در برابر کووید-۱۹ در آمریکا باید ۹۰ درصد از مردم این کشور واکسینه شوند.» پیشتر فائوچی در ابتدای ۲۰۲۰ گفته بود برای دستیابی به ایمنی جمعی باید ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند.

همزمان روز پنج‌شنبه، مکزیک به عنوان اولین کشور در آمریکای لاتین کار تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت‌های فایزر و بیونتک به شهروندان خود را آغاز کرد. طبق برنامه دولت، در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه این واکسن به کادر درمانی تزریق می‌شود و پس از آن نوبت به واکسیناسیون افراد سالخورده می‌رسد.

در هند نیز که با بیش از ۱۰ میلیون و ۱۲۳ هزار دومین میزان بالای ابتلا به کرونا در جهان را به ثبت رسانده کار واکسیناسیون از هفته آینده آغاز خواهد شد و این کشور قصد دارد تا اوایل آگوست بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را واکسینه کند.

کویت نیز روز پنج‌شنبه کار تزریق واکسن کرونای فایزر را آغاز کرد. این کشور که ۱۴۲ هزار مورد ابتلا به کرونا و حدود ۲۴۰ مورد جان‌باخته در اثر این بیماری را به ثبت رسانده، روز چهارشنبه ۱۵۰ هزار دوز از واکسن فایزر را دریافت کرده بود.

در بحرین، که ارائه سه واکسن فایزر، مدرنا و سینو فارم ساخت چین را تایید کرده، کار واکسیناسون ادامه دارد و تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر در این کشور اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

قطر نیز از روز چهارشنبه کار واکسیناسیون جمعیت خود را آغاز کرده است.

در امارات متحده عربی، کار واکسیناسیون با واکسن ساخت سینوفارم چین از ۲۴ آذر ماه در ابوظبی آغاز شده و دبی نیز کار تزریق واکسن فایزر را از ۲۷ آذر آغاز کرد.

عربستان سعودی، که تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار مورد ابتلا و بیش از شش هزار جان‌باخته در اثر کووید-۱۹ را به ثبت رسانده، کار تزریق واکسن فایزر را از ۲۷ آذر آغاز کرده است.

از سوی دیگر، در عمان نیز کار واکسیناسیون از روز یک‌شنبه آغاز خواهد شد.  

در اسرائیل نیز کار تزریق واکسن کرونا از روز یک‌شنبه آغاز شده و این کشور قصد روزانه بیش از ۶۰ هزار نفر را واکسینه کند.

در عین حال ترکیه نیز اعلام کرده است که از ماه آینده واکسیناسیون را در این کشور آغاز می‌کند. فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، اعلام کرد درپی آزمایش موفق واکسن کرونای ساخت شرکت چینی سینووک ‌با تاثیرگذاری ۹۱ درصد، ترکیه روز یک شنبه در اولین محموله سه میلیون دوز واکسن سینووک را دریافت خواهد کرد.کوجا همچنین گفت: «ترکیه می‌تواند با آغاز واکسیناسیون، ۵۰ میلیون دوز دیگر نیز از سینووک خریداری کند.

در همین حال ترکیه اعلام کرد که در روزهای آینده برای خرید چهار و نیم میلیون دوز واکسن کرونای فایزر و بیونتک قرارداد امضا خواهد کرد و این گزینه را دارد که در آینده نیز ۳۰ میلیون دوز دیگر نیز از این واکسن خریداری کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More