شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه درگیری اسرائیل و حماس: افزایش تلفات غیرنظامی دو طرف، قطع برق بخش‌هایی از غزه

درگیری‌های اسرائیل و شبه‌نظامیان نوار غزه در حالی ادامه دارد که تلفات غیرنظامیان فلسطینی در حال افزایش است و تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف این بحران به نتیجه نرسیده است.

با تداوم حمله‌های راکتی شبه‌نظامیان غزه و حمله‌های هوایی ارتش اسرائیل در روز جمعه، تعداد کشته‌ شدگان در غزه به ۱۳۲ نفر، از جمله ۳۲ کودک، و تعداد مجروحان به بیش از ۹۵۰ نفر رسید.

یکی از حمله‌های اسراییل به اردوگاه شاطی در غرب غزه صورت گرفت که در جریان آن هشت غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

در اسرائیل نیز هشت نفر کشته شده‌اند که دو نفر از آنها کودک و دو نفر دیگر سرباز ارتش بودند.

در حمله‌های هوایی روز جمعه، ارتش اسرائیل مرکز اطلاعاتی حماس در شمال نوار غزه، یک محل پرتاب موشک زمین به زمین، یک سایت موشک ضد تانک متعلق به حماس و یک سایت پرتاب موشک ضد تانک گروه جهاد اسلامی را در غزه منهدم کرد.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد دفتر توفیق ابونعیم، رییس نیروهای امنیتی حماس، که از آن برای کنترل و فرماندهی این گروه شبه‌نظامی در غزه استفاده می‌شد، هدف قرار داده است.

در این میان، ارتش اسرائیل اعلام کرد سه راکت از سوریه به سوی اسرائیل شلیک شد که یکی از راکت‌ها در سوریه سقوط کرد.

ارتش اسرائیل همچنین در توییتی اعلام کرد: «همه راکت‌های حماس به اهدافشان در اسرائیل نمی‌رسند و صدها راکت حماس در نوار غزه سقوط می‌کنند که برخی از آنها به خطوط توزیع برق اصابت کرده‌اند و به همین دلیل بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم غزه با قطع برقی مواجه شده‌اند.»

در ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای توقف این درگیری‌ها، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، از دولت آمریکا خواست برای جلوگیری از «تجاوزهای اسرائیل» فورا پادرمیانی کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به ویرانی‌ها و تلفات جانی ناشی از درگیری‌های اسرائیل و غزه، از کلیه طرف‌های درگیر خواست به صورت فوری درگیری‌ها را متوقف کنند.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه بحرین در یک تماس تلفنی با همتای خود در تشکیلات خودگردان فلسطین، بر حمایت کشورش از حق برخورداری فلسطینیان از کشور مستقل به مرکزیت بیت المقدس شرقی تاکید کرد و خواستار کاهش خشونت ها در اسرائیل، کرانه غربی و غزه شد.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More