شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه تعطیلی بخش‌هایی از دولت در آمریکا؛ سنا هر دو طرح پیشنهادی را رد کرد

 

سنای آمریکا هر دو طرح پیشنهادی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، برای پایان دادن به تعطیلی اجباری بخش‌های بزرگی از دولت را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، در جلسه عصر روز پنجشنبه، چهارم بهمن‌ماه، سناتورها نتوانستند بر سر یک طرح واحد برای پایان دادن به تعطیلی بخش‌های از دولت در آمریکا به توافق برسند. با این حساب، صد‌ها هزار نفر از کارمندان دولت فدرال، برای دومین بار در ماه ژانویه حقوق دریافت نخواهند کرد.

طرح جمهوری‌خواهان که مورد حمایت دولت ترامپ است؛ تنها ۵۱ رای آورد. در این طرح، علاوه بر این که بودجه درخواستی دولت برای ساخت دیوار پیش‌بینی شده بود؛ جمهوری‌خواهان بودجه‌ای نیز برای حمایت از کودکان پناهجویی که وارد آمریکا می‌شوند در نظر گرفته بودند.

طرح دموکرات‌ها هم برای بازگشایی موقت دولت، هر چند یک رای بیشتر داشت؛ اما در نهایت نتوانست حد نصاب لازم را به دست بیاورد. در این طرح، بودجه درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار مرزی لحاظ نشده بود.

حد نصاب لازم برای تصویب لوایح در مجلس سنای آمریکا ۶۰ رای است. دموکرات‌ها پیشنهاد داده بودند که به طور موقت، دولت تا هشتم فوریه باز شود. اگر این طرح تصویب می‌شد؛ کارمندان دولت فدرال می‌توانست امروز جمعه، پرداختی دوم ماه ژانویه خود را دریافت کنند.

روز جمعه، سی‌وپنجمین روزی است که بخش‌های بزرگی از دولت در آمریکا تعطیل است. پیشتر هم به همین دلیل و به خاطر عدم تصویب بودجه‌های درخواستی، بخش‌هایی از دولت به اجبار تعطیل شده بود؛ اما این طولانی‌ترین تعطیلی دولت در آمریکا به حساب می‌آید.

نتایج یک نظرسنجی که هفته پیش انجام شده نشان می‌دهد که بیشتر از نیمی از آمریکایی‌ها، ترامپ را به خاطر تعطیل ماندن بخش‌هایی از دولت مقصر می‌دانند و او را سرزنش می‌‌کنند. هرچند ترامپ پیشتر گفته است به تعطیلی دولت برای حفظ امنیت مرزی «افتخار» می‌کند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More