شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ادامه انتقاد توییتری ترامپ به شمارش آرای پستی انتخابات

دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهوری آمریکا، در توییت‌های جدیدش ضمن «اشتباه» خواندن نتایج نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ دوباره شمارش آرای پستی را مورد انتقاد قرار داد و عامل تخریب نتایج خواند.

او شامگاه چهارشنبه هم‌زمان با ادامه شمارش آرا، در توییترش نوشت: «شب گذشته، من در بسیاری از ایالت‌های مهم، تقریبا در تمامی ایالت‌هایی که دموکرات‌ها کنترل و اداره‌اش می‌کنند،‌ پیشتاز بودم. سپس، با شمارش آرای [پستی] تخلیه‌شده و غافلگیرکننده، یکی‌یکی به صورت جادویی این وضعیت تغییر کرد.»

او این مساله را «بسیار عجیب» خواند و در توییتی دیگر شمارش آرای پستی را از لحاظ تاثیرگذاری بر درصد آرا «بسیار ویرانگر و دارای قدرت تخریب بالا» عنوان کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین اشاره کرد که نظرسنجی‌ها درباره پیش‌بینی نتایج «کاملا و از نظر تاریخی» اشتباه کردند.

این توییت او از سوی توییتر برچسب هشدار دریافت کرد. توییتر و فیس‌بوک پیشتر هشدار داده بودند پست‌های مرتبط با «اطلاعات غلط» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اعلام پیروزی زودهنگام نامزد‌ها و ستادهایشان،‌ برچسب هشدار دریافت خواهد کرد. 

ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که مساله انتخابات را به دادگاه عالی می‌برد تا جلوی شمارش آرا در ایالت‌های چرخشی پس از روز انتخابات را بگیرد.

او که با زیر سوال بردن رای‌گیری پستی، آن را تلاش دموکرات‌ها برای «تقلب» در انتخابات عنوان کرده بود، گفته است: «اگر لازم باشد به دیوان عالی می‌رویم.»

کارزار انتخاباتی بایدن نیز پاسخ داده در صورت ارجاع به دادگاه عالی با تیمی از حقوقدانان آماده ایستادن در مقابل آن است. 

غالب نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات حاکی از پیشتازی قطعی بایدن بود،‌ اما اکنون شمارش آرا نشان‌دهنده رقابت تنگاتنگ میان این دو نامزد است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More