شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
۵۱درصد آمریکایی‌ها خواهان برکناری ترامپ در جریان استیضاح هستند

ادامه استیضاح ترامپ در غیاب او

دومین روز رسمی استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در مجلس سنا در حالی آغاز شد که او در ایالات متحده حضور ندارد و برای شرکت در نشست‌ سالانه مجمع جهانی اقتصاد داووس در سوئیس است.

«تبادل شهود» از محورهای اصلی مباحث روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه در مجلس سنا میان نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه بود و دموکرات‌ها پیشنهاد مرتبط با «تبادل شهود» را رد کردند.

در همین ارتباط، جو بایدن، نامزد اصلی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت که حاضر نیست در قبال ادای شهادت مقام‌های کنونی و سابق دولت ترامپ در جلسات استیضاح، به‌عنوان شاهد حاضر شود.

پایگاه خبری «هیل»، شامگاه چهارشنبه دوم بهمن‌ماه نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات «پیو» (Pew) را منتشر کرد. بر اساس نتایج این نظر‌سنجی، که در دومین روز استیضاح ترامپ در مجلس سنا، منتشر شد ۴۶درصد آمریکایی‌ها خواهان ادامه کار ترامپ در کاخ سفید هستند.

بر پایه نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات «پیو» (Pew) بیش از نیمی از آمریکایی‌ها (۵۱درصد) خواهان محکومیت ترامپ در مجلس سنا و برکناری او از مقام ریاست جمهوری هستند.

ترامپ روز سه‌شنبه در داووس سوئيس از کارنامه اقتصادی دولت خود به‌طور قاطع دفاع کرد و گفت که در دوران ریاست جمهوری او، اقتصاد ایالات متحده به‌شکل بی‌سابقه‌ای شکوفا شده است.

جی سیکولو، وکیل شخصی ترامپ پس از جلسه روز چهارشنبه در مجلس سنا گفت: «در پایان روز به این باور رسیدم که رییس جمهوری، بدون شک تبرئه خواهد شد.» وکیل ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که آماده است تا به خطاهای ارائه شده، علیه ترامپ در پرونده استیضاح او اشاره کند.

از سوی دیگر، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس سنای آمریکا گفت: «مک‌کانل و سناتور‌های جمهوری‌خواه نمی‌خواهند که یک استیضاح منصفانه برگزار شود.» سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا است.

خبرگزاری رویترز نیز شام‌گاه چهارشنبه به‌نقل از مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نوشت که اگر برای ادای شهادت در روند رسیدگی به استیضاح دونالد ترامپ به مجلس سنا فراخوانده شود، آماده است و خوشحال می‌شود این کار را به‌لحاظ قانونی انجام دهد.

استیضاح دونالد ترامپ، به‌طور رسمی از روز سه‌شنبه در مجلس سنا آغاز شده است. ترامپ سومین رییس جمهوری در تاریخ ایالات متحده است که در مجلس سنا استیضاح می‌شود. بیل کلینتون، رییس جمهوری دموکرات آمریکا در فوریه سال ۱۹۹۹ از سوی نمایندگان مجلس سنا با اختلاف اندکی تبرئه شد.

مجلس سنای آمریکا یک‌صد نماینده دارد و برای برکناری رییس جمهوری آمریکا به رای مثبت دو-سوم مجلس سنا نیاز است که با وجود اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا احتمال آن کم است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More