شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احتمال تکرار انتخابات پارلمان اسرائیل

 

 پس از پیروزی دوباره حزب بنیامین نتانیاهو در انتخابات پارلمان اسرائیل،‌ اکنون حزب لیکود خود را برای مواجه شدن با تکرار احتمالی انتخابات در صورت  ناکامی در تشکیل ائتلاف با سایر احزاب آماده می‌کند.

به گزارش هفته‌نامه آمریکایی بلومبرگ،‌ سخنگوی حزب لیکود اعلام کرد در صورتی که تا مهلت ۸ خردادماه این حزب با رهبری نتانیاهو نتواند یک دولت ائتلافی را تشکیل دهد،‌ انتخابات کنست (پارلمان) ‌این کشور تکرار می‌شود.

به گفته او تا آن زمان نتانیاهو به تلاش خود ادامه خواهد داد.

بنا بر این خبر،‌ دو حزبی که نتانیاهو به دنبال پیوستن آن‌ها به دولت ائتلافی‌ است بر سر انتخاب یهودی‌های ارتدکس افراطی برای ارتش با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

بنا بر اعلام سخنگوی این حزب،‌ در صورتی که آویگدور لیبرمن، وزیر سابق دفاع، بر بکار گرفته شدن آن‌ها اصرار کند،‌ انتخابات جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سخنگوی این حزب در متنی که به بلومبرگ ارسال کرده،‌ همچنین گفته است که «در حال حاضر تصمیمی برای انحلال پارلمان وجود ندارد.»

پیشتر نیز رسانه‌ها از احتمال برگزاری دوباره انتخابات به دلیل امکان ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی خبر داده بودند.

در انتخابات بهمن سال گذشته،‌ حزب لیکود به رهبری نتانیاهو همراه با حزب راست‌گرای اسرائیل بیتینو ۳۲ کرسی را از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان از آن خود کرد. پس از آن،‌ شیمون پرز رییس‌جمهوری اسرائیل، نتانیاهو را مامور تشکیل دولت کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More