شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابراز رضایت ترامپ از گفت‌وگو با روسیه و عربستان سعودی درباره نفت

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، در کنفرانس خبری روز پنج‌شنبه در کاخ سفید از گفت‌وگوی خود با رهبران عربستان سعودی و روسیه در مورد سقف تولید نفت ابراز رضایت کرد.

ترامپ درباره سقف تولید نفت گفت: «درباره سقف تولید نفت، من با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی صحبت کردم. ما صحبت خیلی خوبی داشتیم.»

این در حالی است که اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت به رهبری روسیه نیز روز پنج‌شنبه توافق کردند تا سقف تولید خود را بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در این میان عربستان سعودی سقف تولید ۱۲ میلیون بشکه در روز خود را ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کاهش خواهد داد و روسیه نیز دو میلیون بشکه از تولید روزانه ۱۰ میلیون و چهارصد هزار بشکه خود کم خواهد کرد.

با وجود تصمیم تولیدکنندگان در کاهش سقف تولید، قیمت نفت در بازارهای جهانی بازهم کاهش یافت. کارشناسان می‌گویند دلیل این امر این است که سطح کاهش مورد توافق از توقعات بازار کمتر است.

رییس‌جمهور آمریکا با اشاره به ضررهای ناشی از شیوع کرونا به شرکت‌های هواپیمایی گفت که دولت این کشور در آخر هفته جزییات کمک به شرکت‌های هواپیمایی را اعلام می‌کند.

به گفته منابع آگاه، با توجه به طرح دوهزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری کمک آمریکا به مردم و کسب‌و کارها برای کاهش فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، ۲۵ میلیون دلار به هواپیماهای مسافربری، چهار میلیارد دلار به هواپیماهای باری و سه میلیارد دلار به پیمانکاران این شرکت‌های هوایی تعلق می‌گیرد.

از سوی دیگر ترامپ در روز پنج‌شنبه از متوقف شدن بازپرداخت وام دانشجویی برای مدت شش ماه به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

رییس‌جمهور آمریکا با ابراز امیدواری درباره اقتصاد ایالات متحده افزود: «فکر می‌کنم وضع اقتصاد خوب خواهد شد. این فقط حس من است و این حس قوی است. من طی این سال‌ها نسبت به بسیاری چیزها حس درستی داشته‌ام.»

دونالد ترامپ از تداوم تلاش‌ها برای یافتن راه‌های درمان کرونا خبر داد و گفت: « ۱۹ روش درمانی برای معالجه کرونا در آمریکا مورد آزمایش قرار گرفته است و ۲۶ روش دیگر در روند آزمایش هستند.»

در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج‌شنبه مایک پنس، معاون رییس‌جمهور آمریکا و اعضای تیم کارگروه دولت برای مقابله با کرونا نیز حضور داشتند.

پنس گفت آمریکا روزانه بیش از ۱۰۰ هزار آزمایش کرونا انجام می‌دهد و تاکنون تعداد آزمایش‌هایی که انجام شده به بیش از دو میلیون مورد رسیده است.

به گفته پنس ایالات متحده در تلاش است با روش‌های جدید آزمایش که از سوی سازمان غذا و دارو تایید می‌شوند، آزمایش کرونا را گسترش دهد.

معاون رییس‌جمهور آمریکا سپس در مورد پرداخت کمک دولت به مردم که با هدف کاهش فشار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا صورت می‌گیرد توضیحاتی ارائه داد. وی گفت:«اولین پرداخت نقد و واریز مستقیم پول به حساب آمریکایی‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.»

پنس ضمن تسلیت به خانواده‌های آمریکایی که عزیزانشان را در اثر کرونا از دست داده‌اند، هفته جاری را هفته‌ای «بسیار سخت» توصیف کرد و در عین حال گفت : «ما نشانه‌های به ثبات رسیدن اوضاع  را شاهد هستیم.»

روز پنج‌شنبه تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۴۵۲ هزار و۵۶۰ نفر فراتر رفت و تعداد جان‌باختگان نیز به بیش از ۱۶ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

تخمین‌های به دست آمده بر اساس الگوسازی نشان می‌دهد حتی در صورت اجرای سختگیرانه دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیز، تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکا به حدود ۲۰۰ هزار نفر برسد.

 در این میان نیویورک بیشترین میزان مبتلایان را ثبت کرده است. تعداد جان‌باختگان در نیویورک به بیش از هفت هزار و ۶۰ نفر رسیده و تعداد مبتلایان نیز از ۱۶۱ هزار نفر فراتر رفته است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More