شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابراز امیدواری ترامپ به نتیجه کارزار مقابله با شیوع کرونا

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود نسبت به نتیجه کارزار مقابله با شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد و تاکید کرد فعالیت‌ها در ایالات متحده زودتر از زمان مورد انتظار از سر گرفته خواهد شد.

وی گفت: «بیایید هرچه زودتر فعالیت‌ها را در کشورمان از سر بگیریم. این امر زودتر از آنچه مردم‌ فکر می‌کنند، اتفاق می‌افتد. کارها خیلی خوب پیش می‌رود. تکرار می‌کنم: به پایان کار امیدوارم.»

ترامپ با اشاره به بستری شدن نخست وزیر بریتانیا، در بخش مراقب‌های ویژه به دلیل کرونا، برای او آرزوی سلامتی کرد و گفت: «دعای مردم آمریکا با بوریس جانسون است.»

آزمایش کرونای بوریس جانسون یازده روز قبل مثبت اعلام شد و او تا روز یک‌شنبه که به بیمارستان منتقل شد تحت درمان و قرنطینه خانگی قرار داشت. یک روز بعد از انتقال او به بیمارستان، یکی از سخنگویان دولت بریتانیا بعد از ظهر دوشنبه اعلام کرد که به‌دلیل وخیم‌تر شدن حال جانسون، تیم پزشکی وی تصمیم گرفتند او را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کنند.

ترامپ در ادامه از صحبت‌هایش گفت دولت فدرال بیش از پیش امیدوار است که فاصله‌گذاری اجتماعی در مقابله با کرونا، حجم کاری بیمارستان‌ها را کاهش می‌هد، اما هشدار داد که در هر حال هفته سختی در پیش رو است. وی همچنین از انجام روزانه ۱۲۵ هزار آزمایش کرونا در آمریکا خبر داد و به این نکته اشاره کرد که  ترجیح می‌دهد فرمانداران خودشان مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی خاص را صادر کنند، نه اینکه از دستور فدرال استفاده کنند، زیرا دستور فدرال تحت شمول قانون اساسی قرار می‌گیرد.

دونالد ترامپ همچنین تاکید کرد ضروری است که ایالت‌ها اطلاعات دقیقی را در مورد احتیاج‌های پزشکی خود ارائه کنند تا دولت بتواند کمک‌ها را در زمان و مکان درست توزیع کند و به این نکته اشاره کرد که دولت در روند مقابله با کرونا در حال تسریع کمک‌رسانی ضروری به کارگران، خانواده‌ها و کارفرمایان است.

این در حالی است که دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود در کاخ سفید به این نکته اشاره کرد که برای مقابله با شیوع کرونا با جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کرده است و تاکید کرد که گفت‌وگوی خیلی خوبی بود.

رییس جمهور آمریکا همچنین گفت که به نیروی دریایی این کشور اجازه داده تا از کشتی خود به عنوان بیمارستان برای بیماران مبتلا به کرونا در نیویورک استفاده کنند.

در زمینه تولید ماسک، ترامپ به «توافقی دوستانه» با شرکت‌ ام۳ اشاره کرد و گفت این شرکت قرار است در ماه‌های آینده ۱۶۵ میلیون ماسک تولید کند.

هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد جمعیت آمریکا مشمول دستورالعمل محدودیت آمد و شد هستند، رقمی که پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده افزایش پیدا کند. با این حال برخی  مقامات خواهان اعمال مقررات سخت‌گیرانه‌تری هستند.

تخمین‌های به دست آمده بر اساس الگوسازی نشان می‌دهد حتی در صورت اجرای سختگیرانه دستورالعمل‌های پیشگیرانه نیز، تعداد جان‌باختگان در اثر کرونا در آمریکا به حدود ۲۰۰ هزار نفر برسد.

روز دوشنبه، تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۳۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد جان‌باختگان به بیش از ده هزار و ۸۵۰ نفر رسید.

در این میان، نیویورک بیشترین میزان مبتلایان و جان‌باختگان در اثر این بیماری را در ایالات متحده دارد. تعداد مبتلایان در نیویورک به بیش از صد و ۳۱ هزار و ۸۰۰ نفر و تعداد جان‌باختگان فراتر از چهار هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More