شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابتلای دونالد ترامپ و همسرش به کرونا؛ تست مایک پنس و جو بایدن منفی اعلام شد

 

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در توییتی اعلام کرد آزمایش کرونای او و ملانیا ترامپ، بانوی اول ایالات متحده، مثبت شده است. با این حال تست کرونای مایک پنس، معاون اول او و همسرش منفی اعلام شده است.

ترامپ در توییت خود نوشت: «ما روند قرنطینه و بهبود خود را سریع شروع می‌کنیم. ما با هم از این اتفاق عبور خواهیم کرد.»

در پی اعلام این خبر، سخنگوی مایک پنس در توییتی نوشت نتیجه تست کرونای پنس و همسرش منفی اعلام شده است.

یک مقام ارشد کاخ سفید به رویترز گفت مایک پنس و دونالد ترامپ در دو سکونتگاه جداگانه کار خواهند کرد.

 

 

شان کانلی، پزشک رییس‌جمهوری آمریکا، در نامه‌ای به کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید، نوشت: «هم اکنون حال رییس‌جمهوری و بانوی اول خوب است و آنها قصد دارند در منزل‌شان در کاخ سفید خود را قرنطینه کنند.»

پزشک ترامپ در پایان این نامه افزود: «اطمینان می‌دهم که رییس‌جمهوری در حین بهبود وظایف خود را بدون وقفه انجام خواهد داد و هرگونه تحول جدیدی را به اطلاع خواهم رساند.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل یک مقام کاخ سفید گزارش داد علایم ابتلای دونالد ترامپ به کرونا «خفیف» است. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، هم گفت دونالد ترامپ علایم بسیار خفیف بیماری کرونا را دارد.

ملانیا ترامپ، در توییتی با اشاره به مثبت شدن آزمایش کرونای خودش و دونالد ترامپ و آغاز روند قرنطینه در منزل، نوشت: «حال ما خوب است. من همه قرارهای آینده را به تعویق انداخته‌ام. حتما مراقب باشید که ایمن هستید، ما همه با هم از این اتفاق عبور می‌کنیم.»

او در توییت دیگری نوشت علایم خفیف کرونا دارد، اما حال کلی‌اش خوب است.

 

 

رییس‌جمهوری آمریکا پیشتر در توییتی با اشاره به ابتلای مشاورش هوپ هیکس به کرونا گفت خودش و ملانیا نیز آزمایش کرونا داده‌ و در قرنطینه هستند.

ترامپ در توییت قبلی خود نوشته بود: «آزمایش کرونای هوپ هیکس که این همه سخت کوش بود و حتی ذره‌ای هم استراحت نمی‌کرد مثبت شده است. وحشتناک است. من و بانوی اول هم منتظر جواب آزمایش‌مان هستیم. در این مدت قرنطینه خود را آغاز می‌کنیم.»

هیکس از نزدیک‌ترین اعضای تیم ترامپ است و در سفر رییس‌جمهوری به کلیولند برای مناظره انتخاباتی سه‌شنبه شب او را همراهی کرده بود. 

در پی مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای رییس‌جمهوری آمریکا، شاخص ۵۰۰ سهام برتر آمریکا ۱/۶ درصد کاهش پیدا کرد.

شماری از رهبران دنیا از جمله بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، برای دونالد ترامپ و همسرش آرزوی بهبودی کرده‌اند.

 

 

شارل میشل، رییس شورای اتحادیه اروپا، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز از دیگر رهبران دنیا هستد که پیغام مشابهی برای ترامپ و همسرش فرستاده‌اند.

 

جو بایدن تست کرونا داد



با اعلام خبر ابتلای ترامپ و همسرش به کرونا، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع نوشت قرار است جو بایدن در ساعات آتی تست کرونا بدهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس ساعاتی بعد نوشت بایدن تست کرونا داده است. پاسخ تست کرونای نامزد دموکرات‌ها منفی اعلام شد.

رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، در توییتی از جانب خود و همسرش برای دونالد و ملانیا ترامپ آرزوی بهبودی سریع کرد و نوشت برای سلامت و ایمنی رییس جمهوری و خانواده‌اش همچنان دعا می‌کند.

 

 

کامالا هریس، نامزد معاونت ریاست جمهوری آمریکا هم در توییتی نوشت همراه همسرش برای دونالد و ملانیا ترامپ آرزوی بهبودی کامل و سریع دارد.

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشته است از آنجایی که ترامپ در روزهای پیش از تشخیص ابتلایش به کرونا با گروه بزرگی از دستیاران ارشد و مشاورانش در ارتباط بوده یا سفر کرده است، خطر شیوع گسترده کرونا در کاخ سفید وجود دارد.

روزنامه نیویورک تایمز هم روز جمعه نوشت دونالد ترامپ در روزهای اخیر از جمله با ده‌ها کارمند دفتر خود و همچنین شماری از حامیانش در تماس بوده است. بنابر همین گزارش، ایمی کنی برت، قاضی‌ای که ترامپ او را به عنوان عضو جدید دیوان عالی آمریکا در نظر گرفته نیز در روزهای اخیر در کاخ سفید حضور داشته است.

با این حال به نوشته نیویورک تایمز، مشخص نیست چه تعداد از کسانی که در ارتباط نزدیک با رییس جمهوری آمریکا بوده‌اند مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More