شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آوازخوانی رئیس‌جمهوری فیلیپین "به دستور ترامپ"

 

رییس جمهور فیلیپین، رودریگو دوترته، شب گذشته در ضیافت شامی که برای رهبران کشورهای عضو سازمان کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) برگزار شد، بر روی صحنه رفت، و برای میهمانان یک آواز کوتاه خواند. وی در پایان گفت این آواز را "به دستور دونالد ترامپ" خوانده است.

خبرگزاری ABC از استرالیا امروز دوشنبه 22 آبان در گزارشی در این مورد نوشت: "پرزیدنت دوترته یک ترانه عاشقانه فیلیپینی را در ضیافت شام شب گذشته، به میهمانان و رهبران 19 کشور آسیایی تقدیم کرد و آن را به درخواست دونالد ترامپ معرفی کرد".
ترانه فیلیپینی که دوترته به صورت دوصدایی با خواننده معروف فیلیپینی پیلیتا کورالس خواند ' ایکا' (تو) نام دارد و می‌گوید: "تو  نور دنیای منی، تو نیمی از قلب من هستی".
دوترته در پایان ترانه‌خوانی گفت: "خانم‌ها و آقایان، من این ترانه را بدون آنکه کسی از من دعوت کند خواندم، ولی به دستور فرمانده ایالات متحده آمریکا بود".
به گزارش ABC، رئیس جمهوری فیلیپین که به‌خاطر رفتار عجولانه، از او به‌ عنوان "ترامپ شرقی" یاد می‌شود، قرار است امروز در حاشیه نشست سران ASEAN با ترامپ یک دیدار رسمی داشته باشد.
آمریکا و مستعمره سابق آن فیلیپین، از پایان جنگ جهانی دوم تا امروز یکی از مهمترین اتحادهای استراتژیک نظامی- اقتصادی را در شرق آسیا داشته‌اند.
با این حال، دولت دوترته از زمان روی کار آمدن خود، مواضع ضدآمریکایی شدیدی گرفته و روابط فیلیپین با روسیه و چین را گسترش داده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More